نخستین گوشی اندرویدی جهان مبتنی بر گوشی معمولی

گوشی Behold سامسونگ یک دستگاه اختصاصی بود که برای شرکت مخابراتی T-Mobile ساخته شد و دو شرکت مذکور در تاریخ ۱۰ نوامبر ۲۰۰۸ آن را معرفی کردند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این گوشی معمولی دوربین دیجیتالی ۵ مگاپیکسلی داشت که در آن زمان بسیار قابل ملاحظه بود و به واسطه طراحی زیبا و قابلیت‌های کاربردی خود بسیار معروف شد. با همه این توضیحات، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های که این گوشی را از دیگر دستگاه‌ها متمایز کرد سیستم عامل اندروید روی آن بود.

در آن زمان اندروید شهرت چندانی نداشت و ویندوز فون حاکمیت بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را هنوز در دست داشت. پس از گذشت مدتی شرکت مخابراتی T-Mobile مدل به‌روز شده گوشی مذکور را با نام Behold II معرفی کرد و این محصول را به عنوان یکی از نخستین گوشی‌های هوشمند جهان مجهز به اندروید عرضه کرد.

samsung-behold-ii-2

گوشی هوشمند Behold II نمایشگر ۳.۲ اینچی AMOLED داشت که نسبت به مدل قبلی اندازه نمایشگر آن ۰.۲ اینچ بزرگتر شده بود. این نمایشگر می‌توانست تصاویر رنگی را با کیفیت ۳۲۰ در ۴۸۰ پیکسل به نمایش بگذارد. برای این محصول ۲۰۰ مگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده بود که البته کاربران می‌توانستند با استفاده از کارت حافظه microSD آن را تا ۱۶ گیگابایت افزایش دهند.

همراه با این گوشی هوشمند یک قطعه کارت حافظه ۲ گیگابایتی هم عرضه می‌شد و نمایشگر ۴۷.۱ درصد از سطح رویی دستگاه را به خود اختصاص می‌داد. این گوشی هوشمند با دوربین ۵ مگاپیکسلی و باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپری قوی‌ترین گوشی اندرویدی زمان خود هم نام گرفت و در اصل، نخستین گوشی هوشمند اندرویدی جهان بود که از درون یک گوشی معمولی متولد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا