اپ هایی مفید مخصوص نویسندگان مشتاق!

طراحی و تولید اپ های متنوع برای مقاصد مختلف همچنان ادامه دارد و جالب است بدانید که این گستردگی شامل حال نویسندگان نیز شده است. اگر نویسنده هستید، شما هم می توانید از تکنولوژی به نفع خود استفاده کنید. دیگر لازم نیست به دنبال منابع مختلف برای تقویت مهارت های نویسندگی خود بگردید.

موبنا، رکسانا دانیالی – تنها کافی است اپ مناسبتان را پیدا کرده و آن را بر گوشی هوشمند خود نصب کنید، به همین راحتی! در ادامه می خواهیم نگاهی به چند مورد از بهترین برنامه های طراحی شده برای نویسندگان داشته باشیم. بر اساس سطح مهارت خود و مدت زمانی که به این حرفه مشغول شده اید، می توانید مفید ترین اپ را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.


+ MindNode

این اپ که مخصوص سیستم عامل آی او اس است، ۹.۹۹ دلار قیمت دارد. به کمک آن می توانید به افکار و ایده های خود نظم دهید. البته همان طور که مشخص است، این برنامه تنها محدود به افکار یک نویسنده پیرامون رمان و یا کتاب جدیدش نخواهد بود و حتی افراد دیگر نیز می توانند از آن بهره ببرند. اما برای مخاطبانی که نویسنده هستند، کارایی بیشتری خواهد داشت. MindNode ایده اصلی شما را در مرکز قرار می دهد و جزئیات را به صورت انشعاباتی از تفکر اولیه نشان خواهد داد. می توانید این شاخه های انشعاب یافته را شخصی سازی، مرتب و یا های لایت کنید.
اما چرا این برنامه برای نویسندگان کاربرد بیشتری دارد؟ زمانی که ایده و تفکراتتان را پیش روی خود مشاهده کنید، ذهن شما برای ایجاد هزاران ایده ی بکر دیگر آماده می شود. علاوه بر این، امکان از دست رفتن یک ایده ی عالی به دلیل مشغله ی ذهنی کاملا از بین می رود و هیچ چیز را از دست نخواهید داد.
۱


+ Story Tracker

این اپ نیز برای سیستم عامل آی او اس به قیمت ۸.۹۹ دلار قابل دانلود است و با گیفت کارت های اپل قادر به خریداری آن خواهید بود. یکی از نیاز های اساسی هر نویسنده ای، دسترسی به داستان ها، رمان ها، مقاله ها و یا سند های چاپ شده در ژورنال های معتبر است. این عامل سبب می شود نویسنده فرصتی مناسب برای ایده پردازی و الهام گرفتن از دیگر آثار را داشته باشد. در این برنامه تمامی این اطلاعات در اختیارتان قرار می گیرد.
۲


+ The Brainstormer

The Brainstormer اپی مخصوص سیستم عامل آی او اس به قیمت ۱.۹۹ دلار است. خیلی از مواقع ممکن است دچار توقف در ایده پردازی شده و ناامید شوید. اما تمرین های موجود در این اپ، به ذهن شما برای فوران مجدد یاری خواهند رساند. در عین حال که The Brainstormer برنامه ای بسیار مفید است، کار با آن نیز سرگرم کننده خواهد بود.
همان طور که می دانید، توقف در ایده پردازی می تواند یک نویسنده را از نظر عملکردی کاملا فلج کند. ممکن است هفته ها از کار خود عقب بمانید. اما با استفاده از این اپ وضعیتتان بهتر خواهد شد. حتما لازم نیست از داستان هایی که توسط برنامه انتخاب می شوند استفاده کنید، بلکه می توان از آن ها به عنوان جرقه ای برای روشن کردن موتور ذهن بهره برد.
۳


+ Pomodoro Timer

این برنامه برای سیستم عامل آی او اس و اندروید موجود بوده و ۱.۹۹ دلار قیمت دارد. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که ممکن است یک نویسنده گرفتار آن شود، چالش مدیریت زمان خواهد بود. Pomodoro Timer بر اساس تکنیک پومودورو که یکی از روش های مدیریت زمان ابداع شده توسط فرانسیسکو سیریلو است، کار می کند. طبق این فن ابتدا یک بازه زمانی ۲۵ دقیقه ای برای خود تنظیم می کنید که معادل یک پومودورو است و برای مثال به نوشتن می پردازید. پس از ۲۵ دقیقه تایمر اپ هشدار می دهد و می توانید ۳ الی ۵ دقیقه استراحت کنید. سپس مجددا به سراغ کارتان باز می گردید. هر چهار پومودورو ای که سپری کنید، بازه زمانی بیشتری برای استراحت خواهید داشت، ۱۵ الی ۳۰ دقیقه. اگر به صورت دقیق و درست از این فن استفاده کنید، قدرت تولیدتان افزایش خواهد یافت.
۴


+ WordBook

این برنامه به قیمت ۲.۹۹ دلار برای سیستم عامل آی او اس و اندروید در دسترس است. شاید کمی عجیب به نظر بیاید که یک دیکشنری جامع انگلیسی به چه درد نویسنده می خورد! امروزه در عصری زندگی می کنیم که بهتر است افراد با هر مهارت شغلی، تسلط کافی بر زبان انگلیسی داشته باشند. کمتر نویسنده ای را پیدا خواهید کرد که آثار انگلیسی زبان را مطالعه نکند و از آن ها تجربه کسب نکرده باشد. این اپ ابزاری مناسب برای دست یابی به اطلاعات ریشه شناختی کلمات، معانی و تلفظ آن ها خواهد بود.
۵


+ Goodreader

Goodreader اپی کاربردی برای دستگاه های الکترونیک با سیستم عامل آی او اس بوده و ۴.۹۹ دلار قیمت دارد. تنها کافی است فایل مورد نظر خود را با فرمت پی دی اف وارد برنامه کنید. پس از آن قادر به ویرایش، افزودن نکات، های لایت متن و هر کار دیگری خواهید بود. هر جا که باشید به کمک این اپ می توانید متون خود را اصلاح و حین مطالعه ی آن ها هر تغییری که دوست دارید، اعمال کنید. دیگر لزومی به همراه داشتن لپ تاپ نخواهد بود. حتی در اتوبوس، قطار، مترو و یا در سفر نیز به نوشته های خود دسترسی خواهید داشت.
۶


+ Index Card

این برنامه ابزاری ساده برای سیستم عامل آی او اس به قیمت ۲.۹۹ دلار است. همان طور که از نامش نیز پیداست، شامل کارت هایی کوچک برای نوت برداری می شود. می توانید ایده هایی که به صورت ناگهانی به ذهنتان می رسند را روی این کارت ها بنویسید تا بعدا از آن ها استفاده کنید. برای مثال فرض کنید برای خرید مواد غذایی به فروشگاه رفته اید و به یک باره جرقه ای در ذهنتان روشن می شود، تنها کافی است آن را بر این کارت های کوچک یادداشت کنید.
۷


+ Coffitivity

Coffitivity برای دستگاه های اندرویدی و آی او اس به صورت رایگان قابل دانلود است. به عقیده بسیاری از نویسندگان، تولید ایده های جدید در محیطی به دور از هر گونه سر و صدا دشوار خواهد بود. این اپ صدای زمینه ای یک کافه را بازسازی می کند و می تواند به پویایی ذهن شما به عنوان یک نویسنده کمک کند.
۸


Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا