به کمک این اپ ها تحرک کودکان خود را بالا ببرید!

همان طور که می دانید هر روز بیش از روز قبل زندگی همه ما با تکنولوژی عجین می شود و این توسعه اکثر رده های سنی را در بر گرفته است. تولید گوشی های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ های جدید و تمامی دستگاه های الکترونیک دیگر، روند زندگی روزمره را متحول کرده اند.

موبنا، رکسانا دانیالی – این تکنولوژی ها اگرچه یکی از دلایل اصلی کم تحرکی به ویژه در کودکان هستند، با این حال می توان آن را در جهتی که به سلامتی و تحرک فردی کمک کند نیز مورد استفاده قرار داد. طبق نتیجه ی مقاله ای که در ژورنال پزشکی نیوانگلند؛ از مشهور ترین و کهن ترین ژورنال های پزشکی جهان چاپ شده است، سرنوشت وزن یک کودک در تمام طول عمرش، تا سن ۵ سالگی مشخص می شود. البته همه ی والدین از اهمیت سلامتی فرزند خود مطلع هستند و تلاش ها در راستای تحقق هر چه بهتر آن متمرکز است. با این حال جدا کردن کودک از بازی با دستگاه ها الکترونیک و تشویق وی به سمت تحرک بیشتر همیشه آسان نخواهد بود. اما همان طور که گفته می شود می توانید از تکنولوژی به نفع سلامتی کودک نیز بهره ببرید. اپ های تناسب اندام، تغذیه و سلامتی یکی از بهترین روش ها برای دست یابی به این هدف است. در ادامه به چند مورد از بهترین اپ ها برای فعال نگه داشتن کودکان اشاره خواهیم کرد.

+ Super Stretch Yoga HD

این اپ که برای آیپد طراحی شده است، برنامه ای رایگان بوده و همراه با سرگرمی ها متنوع انجام حرکات مختلف یوگا را به کودک آموزش می دهد. Super Stretch Yoga HD شامل ۱۲ تمرین مختلف یوگا برای کودک است که هر کدام همراه با دستور العمل خاص خود و ویدئوی آموزشی ارائه می شود. یوگا یک سرگرمی جذاب برای تشویق فرزندتان نسبت به انجام حرکات فیزیکی و سلامتی بدنی خواهد بود. علاوه بر این، اگر کودک از سن پایین با این تمرین ها آشنا شود، در بزرگسالی نیز آن ها را دنبال می کند و شما به عنوان والدین وی سهم بزرگی در ساخت آینده ای روشن برای او خواهید داشت.
۱


+ Strava

Strava اپی است که کودکتان را به پیاده روی ترغیب می کند. هر چه مسافت بیشتری را همراه وی طی کنید، انگیزه بالا تری برای او ایجاد خواهید کرد. هنگامی که یک رکورد جدید در پیاده روی ثبت کنید، از طریق برنامه نوتیفیکیشن هایی کوچک دریافت می کنید. حتی مسافت های طی شده حین دوچرخه سواری و یا کوهنوری هم قابل ذخیره سازی خواهند بود.

۲


+ Iron Kids

این اپ توسط آکادمی پزشکی اطفال آمریکا تهیه شده است که به کودکان هشت سال و بالا تر کمک می کند تا ورزش را تبدیل به جزئی از زندگی روزمره خود کنند. برنامه به صورت پایه ای شامل ۹ تمرین ورزشی است که بخش فوقانی، تحتانی و مرکزی بدن را پوشش می دهد. ویدئو هایی نیز برای تسهیل آموزش به کودکان در نظر گرفته شده اند.

۳


+ Smash Your Food HD

این برنامه برای انتخاب تغذیه ای مناسب و سالم به کودکان آموزش می دهد. تنها کافی است سن و میزان ورزش روزانه فرزند خود را در اپ وارد کنید، سپس به صورت خودکار مقادیر نمک، قند و چربی مورد نیاز آن ها که باید استفاده کنند، گزارش داده می شود.

۴


+ Fitness Kids

Fitness Kids برنامه ای است که توسط متخصصین آموزش و پرورش کودکان، تربیت بدنی و سلامتی طراحی شده است. آن چه که این برنامه را متفاوت می سازند، فضای رنگارنگ و جذاب اپ برای انگیزه بخشی بیشتر به کودک خواهد بود. وی حتی می تواند با دوستان خود رقابت کند و سطح مهارت هایش را ارتقا بدهد.

۵


Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا