تمرین خلاقیت با تکنولوژی!

در واقعیت هیچ اپلیکیشنی وجود ندارد که بتواند معجزه کرده و شما را خلاق کند بلکه این دسته برنامه ها به عنوان کمکی در جهت به کار گیری خلاقیت های درونی هر فرد که آن ها را از یاد برده است، به حساب می آیند.

موبنا – همان طور که می دانید با پیشرفت و توسعه تکنولوژی در سراسر دنیا، به ندرت موضوعی را پیدا خواهید کرد که برایش برنامه ای مناسب طراحی نشده باشد. از این رو حضور تکنولوژی به ویژه در عرصه نرم افزار های موبایلی، زندگی را برای طیف وسیعی از مردم آسان تر از گذشته کرده است. از جمله اپ هایی که طراحی و ساخت آن ها، تاثیری مثبت بر کارایی ذهن و عملکرد مغزی گذاشته، برنامه هایی است که سبب تقویت خلاقیت افراد علاقه مند می شوند. البته در واقعیت هیچ اپلیکیشنی وجود ندارد که بتواند معجزه کرده و شما را خلاق کند بلکه این دسته برنامه ها به عنوان کمکی در جهت به کار گیری خلاقیت های درونی هر فرد که آن ها را از یاد برده است، به حساب می آیند. از آن جایی که ساختار اطلاعاتی ذهن و هوش هر کس با دیگری متفاوت است، در ادامه اپ هایی را معرفی خواهیم کرد که به تناسب نیاز خود و با شناختی که از خودتان دارید، می توانید آن ها را مورد استفاده قرار دهید. با اپ های خلاقیت همراه ما باشید.

+ Brainsparker

این اپ برای دستگاه های اندرویدی، آیپد، آیفون و اپل واچ در دسترس است. گاهی برای آن که ذهن شما به گونه ی خلاقانه تری تفکر کند و بتواند راه حل مناسب مشکلتان را بیابد، نیاز به کمی “تمرین تصادفی” خواهید داشت. کلمات را به صورت تصادفی روی تکه ای کاغذ می نویسید و اجازه می دهید تا پروسه تصادف نخستین جرقه را در مغزتان روشن کند. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اگر ذهن خود را باز نگه دارید، قطعا موثر خواهد بود.

Brainsparker برنامه ای رایگان است که تمرینی مشابه را برایتان طراحی می کند. به کمک این تمرین می توانید سلول های خلاق مغز خود را وادار به کشش کنید. این اپ شامل ۲۰۰ کارت است که حاوی لغات و عبارات تکان دهنده است که می تواند مغز شما را وادار به فکر کند. برای رد کردن کارت تنها کافی است گوشی خود را تکان بدهید.

۲۵۱۵۳۳_۱۸۵

 

+ SimpleMind

این برنامه برای دستگاه های اندرویدی، آیپد، آیفون، مک و ویندوز طراحی شده است. ممکن است برای حل مشکلی که با آن دست و پنجه نرم می کنید، نیاز به ایده های خلاق نداشته باشید، بلکه سازماندهی فکر ها برای رسیدن به نتیجه ای که واقعا جواب بدهد، مد نظر است. از این رو اگر ایده های متعدد و شناوری دارید که به نظر نمی رسد ارتباط مناسبی با هم داشته باشند، نقشه برداری ذهنی تکنیکی است که به یاری تان خواهد آمد.

در ابتدایی ترین تعریف، نقشه ذهنی طرحی است که ارتباط ایجاد شده میان ایده های مختلف را از طریقی که درک آن برایتان راحت تر باشد، مانند کلمات و یا تصاویر ارائه می دهد. اغلب یک ایده مرکزی وجود دارد و دیگر ایده ها به صورت انشعاباتی از ایده اصلی نشان داده می شوند.

SimpleMind برنامه ای است که این تکنیک را به خوبی برای شما انجام می دهد. حتی می توانید نقشه های خود را به راحتی از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید. برنامه قابلیتی جالب برای افزودن نوشته های نامرئی دارد در نتیجه بدون آن که نقشه ذهنی تان دچار اختلال شود، می توانید موارد جدید به آن اضافه کنید تا اپ به صورت خودکار آن ها را پردازش کند. امکان افزودن نوشته های صوتی و ویدئو نیز وجود خواهد داشت.

۲۵۱۵۳۴_۷۸۶

 

+ TED Talks

این اپ برای دستگاه های اندرویدی، آیپد و آیفون قابل دانلود است. TED که مخففی از سه کلمه ی تکنولوژی، سرگرمی و طراحی است، مجموعه ای از کنفرانس های جهانی با شعار “ایده هایی که ارزش گسترش یافتن را دارند” است. این اپ با برخورداری از حضور خلاق ترین افراد در جهان، می تواند همچون فاکتوری انگیزه بخش برای شما عمل کند. حتی بخشی تحت عنوان “به من انگیزه بده” نیز در برنامه وجود دارد که با کمک آن به گونه راحت تری می توانید انگیزه مورد نیازتان را به دست بیاورید! TED شامل صد ها فیلم رایگان و مفید است که می توانید روی دستگاه های الکترونیک خود دانلود کنید.

۲۵۱۵۳۵_۸۱۶

 

+ Coffitivity

این برنامه نیز برای سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس خواهد بود. ویژگی مثبت برنامه، بازسازی فضای یک کافه است که طی تحقیقات به عمل آمده تاثیر مفیدی بر تقویت خلاقیت های ذهنی دارد. Coffitivity بسیار مقرون به صرفه تر عمل می کند. به جای آن که به کافه بروید و هزینه ای متحمل شوید، تنها کافی است نوشیدنی مورد علاقه خود را در خانه تهیه کرده و ذهنتان را با استفاده از این اپ پرواز دهید.

۲۵۱۵۳۶_۲۴۶

 

+ Unstuck

Unstuck برای دستگاه های اندرویدی، آیفون و آیپد قابل دانلود است. بزرگ ترین دشمن خلاقیت، مسدود شدن راه رسیدن به آن خواهد بود. بسیاری از مواقع احساس می کنیم که به اصطلاح “گیر کرده ایم” و محدودیتی که ایجاد شده قابل حل شدن نیست.

این اپ یک مربی دیجیتال است که در چنین لحظاتی به دادتان می رسد و از طریق پرسش هایی برانگیزنده مشکلتان را حل خواهد کرد. در نتیجه اگر احساس می کنید که مشکل فقدان خلاقیت شما به صورت مداوم همراهتان می آید، این برنامه راه حلی مناسب خواهد بود.

۲۵۱۵۳۷_۴۹۷

 

 منبع: پول نیوز| نویسنده: رکسانا دانیالی

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا