خلق خاطراتی شیرین با نقاشی قندی (+عکس)

آیا تا به حال تجربه نقاشی قندی را داشته اید و یا در مورد آن چیزی شنیده اید؟ اگرچه شماری کمی از افراد ممکن است این روش نقاشی را انتخاب کنند، با این حال صنایع دستی و هنر سنتی چین سابقه ای طولانی در نقاشی های قندی دارد.

موبنا، رکسانا دانیالی – هنرمندی ۳۸ ساله به نام Li Jianzhongتصمیم به احیای این نوع نقاشی شیرین گرفته. وی اهل استان شانشی کشور چین است و بیش از ده سال از زندگی خود را در معادن کار کرده است. پس از آن که پروژه معدن به اتمام رسید، مشغول فعالیت به عنوان طراح داخلی شد اما به علت صدمه ای که به یکی از انگشتانش رسید، مجددا تصمیم به تغییر شغل خود گرفت. این گونه بود که با نقاشی قندی آشنا شد و آن را به صورت جدی ادامه داد چرا که علاقه زیادی نسبت به این روش در خود احساس کرد. از آن جایی که هیچ کسی در دهکده ی محل زندگی وی به این هنر آشنا نبود، آموزش وی از طریق ویدئو های مختلف و اطلاعات موجود در اینترنت صورت گرفت.
لی هم اکنون در زمینه نقاشی قندی بسیار ماهر شده است. نقاشی قندی معمولا با استفاده از شکر قهوه ای و یا سفید ذوب شده انجام می شود. طرح اولیه که اغلب حیوانات و گل است روی قطعه ای از سنگ کشیده شده و پس از سرد شدن محلول، اثر هنری آماده خواهد بود. مهم ترین نکته دم کردن شکر است. اگر درجه حرارت بیش از حد بالا باشد، رنگ محلول قندی تیره می شود و زیبایی و شفافیت خوبی نخواهد داشت.
۱۲

۱۱

۱۰

۹

نوشته های مشابه

۸

۷

۶

۵

۴

۳

۲

۱

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا