تا سال ۲۰۱۸ منتظر آیفون مجهز به نمایشگر OLED نباشید

در بسیاری از شایعات اخیر گفته شد که از سال آینده می‌توانید مدل جدید گوشی هوشمند اپل را بدون نمایشگر LCD در اختیار بگیرید تا به عبارت دیگر آیفون جدید همراه با نمایشگر OLED عرضه شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – به گفته «مینگ-چی کو» کارشناس معروف مرکز KGI Securities اپل برای سال ۲۰۱۷ سه آیفون جدید را تدارک دیده است که یکی از آنها به مناسبت دهمین سالگرد تولد آیفون عرضه می‌شود. این مدل احتمالا به جای استفاده از فناوری LCD همراه با نمایشگر OLED به دست کاربران می‌رسد.

نمایشگر OLED رنگ‌ها را بهتر به نمایش می‌گذارد و البته، کیفیت و شفافیت تصویر در آن بیشتر است. با این وجود شرکت‌های بزرگ LG Display، Japan Display و شارپ برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا از سال ۲۰۱۸ میلادی برای اپل نمایشگر موبایلی OLED بسازند.

iphone-oled-2

اپل این روزها در حال مذاکره با سه شرکت مذکور است تا یکی از آنها را به عنوان تولیدکننده اصلی نمایشگرهای خود انتخاب کند. البته برخی منابع آگاه می‌گویند که سامسونگ تا سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان تولیدکننده اصلی نمایشگر آیفون با اپل به همکاری خود ادامه می‌دهد.

به هر حال، کارشناسان این روزها با اطمینان بیشتر اعلام می‌کنند که تا سال ۲۰۱۸ نمی‌توان منتظر عرضه عمومی آیفون مجهز به نمایشگر OLED بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا