امکان برقراری تماس‌های تلفنی در سفرهای هوایی آمریکا

وزارت حمل‌ونقل آمریکا در نظر دارد محدودیت خود را برای استفاده از تلفن همراه در جریان مسافرت‌های هوایی از بین ببرد و به عبارت دیگر، به مسافران هوایی امکان دهد در جریان سفر با گوشی خود تماس بگیرند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این سازمان هم‌اکنون طرح برقراری تماس‌های تلفنی در جریان سفرهای هوایی را بررسی می‌کند و در حال انجام برنامه‌ریزی‌های صنعتی در این زمینه است.

البته گفته شده است که ابتدا تنها برخط خطوط هوایی به صورت محدود از این طرح بهره‌مند می‌شوند و در صورت استقبال مسافران، دیگر خطوط هوایی هم می‌توانند امکان برقراری تماس تلفنی در هواپیما را در اختیار مسافران خود بگذارند.

البته وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرد برای آنکه مشکلی در این زمینه بروز نکند، پیش از انجام هر پرواز به مسافران اعلام می‌شود که امکان برقراری تماس تلفنی در هواپیما برای آنها وجود دارد یا خیر.

phone-calls-during-flights-1

عملی شدن این طرح ممکن است حدود یک یا دو سال طول بکشد و با این وجود پیش‌نویس طرح مذکور هم‌اکنون در وزارت حمل و نقل آمریکا تایید شده است.

به جز مسایل فنی، در این زمینه برخی انتقادات هم مطرح شده است. به عنوان مثال کارشناسان اعلام کردند که این اتفاق باعث می‌شود کاربران آرامش مسافران هوایی مختل شود و تماس تلفنی همهمه زیادی را در طول سفر ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا