مشکل باتری آیفون ۶s فراتر از پیش‌بینی‌های قبلی

اگر شما هشتگ Batterygare# را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنید، به خوبی می‌دانید که این روزها مشکل باتری‌های گوشی هوشمند آیفون ۶s اپل بسیار جدی شده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت اپل طرحی را راه‌اندازی کرده است که به موجب آن صاحبان گوشی هوشمند آیفون ۶s می‌توانند به صورت رایگان باتری دستگاه خود را تعویض کنند. شرکت اپل در بیانیه خود اعلام کرد برای تمام گوشی‌های آیفون ۶s که بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر ۲۰۱۵ ساخته شده‌اند، باتری دستگاه به صورت رایگان تعویض می‌شود.

مشکل گوشی‌های مذکور به این صورت است که وقتی ظرفیت باتری به ۳۰ درصد می‌رسد، گوشی به صورت خودکار خاموش می‌شود و به عبارت دیگر حجم باتری صفر درصد می‌شود. با این وجود زمانی که کاربران گوشی را به شارژر متصل می‌کنند و دستگاه روشن می‌شود، دوباره حجم ۳۰ درصد را نشان می‌دهد.

iphone-6s-ifixit-teardown-1-2

هفته گذشته اپل اعلام کرد مشکلی که در فرآیند کارخانه‌ای بروز کرد این بود که هوای زیاد هنگام ساخت باتری باعث شد تا این قطعه در گوشی هوشمند‌آیفون ۶s با مشکل مواجه شود.

اپل در کشور چین هم‌اکنون به مشتریان خود اعلام کرده که مشکل باتری آیفون ۶s فراتر از چیزی است که تاکنون تصور می‌کرد. این شرکت توضیح داد تعداد اندکی از مدل‌های آیفون ۶s که در خارج از این دوره زمانی تولید شده‌اند با همین مشکل مواجه شدند و خاموش می‌شوند.

اپل باتری موبایل‌های خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که در شرایط خاص از جمله تغییر دمای بسیار زیاد گوشی به صورت خودکار خاموش می‌شود. ولی کاربران می‌گویند این آیفون‌های معیوب در شرایط معمولی هم با همین مشکل مواجه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا