وقتی احساسات نیز قابل ردیابی می شوند!

سنس توانایی ردیابی احساسات مختلف مانند لذت، عصبانیت، شادی و سرخوشی، خستگی، پرخاشگری، غمگینی، آرامش و خشم را دارد.

موبنا – شرکت پلانکستا (Planexta) کمپینی را در وب سایت کیک استارتر راه اندازی کرده است تا بودجه لازم برای تولید نخستین ردیاب احساسات بر مبنای فناوری الکتروکاردیوگرافی (ECG) یا نوار قلب را جمع آوری کند. این فناوری پوشیدنی در قالب یک دستبند شکل گرفته و به نام سنس (Sence) شناخته می شود. این ابزارک به کاربران کمک می کند تا حالت احساسی خود را با سنجش بیش از ۶۴ احساس از طریق تغییرپذیری ضربان قلب (HRV) درک کنند، در شرایطی که به طور همزمان بر رویدادهایی که می توانند زمینه ساز شکل گیری احساساتی مشخص شوند، نظارت داشته باشند.

به گزارش “کیک استارتر”، تغییرپذیری ضربان قلب از دقتی برابر با الکتروکاردیوگرافی برخوردار است که ۲۵۰ برابر بهتر از ردیاب های تناسب اندام سنتی عمل می کند. ردیاب های سنتی از حسگرهای اپتیکال که جریان خون را سنجش و ارزیابی می کنند، بهره می برند.

کاربران می توانند رویدادها، جلسات، تمرینات و واکنش های احساسی خود را در لحظه ردیابی کنند، زیرا سنس قابلیت همگام سازی با تقویم ها را دارد و به آنها در تشخیص عوامل استرس‌زا و شناسایی الگوها کمک می کند. برای راحتی هر چه بیشتر کاربر، ردیاب احساسات سنس ضربان قلب کاربر را ثبت می کند و از این رو، نیازی نیست تا کاربر فعالیت خود را برای جمع آوری خوانش ها متوقف کند. سنس با ثبت گام ها، فعالیت بدنی روزانه، و بازیابی بدنی به عنوان یک ردیاب تناسب اندام عمل می کند. این فناوری پوشیدنی می تواند داده های خام را با اتصال به اپلیکیشن سنس‌هاب در قالب تجزیه و تحلیل های ساده و قابل درک ارائه کند.

وقتی احساسات نیز قابل ردیابی می شوند!

سنس توانایی ردیابی احساسات مختلف مانند لذت، عصبانیت، شادی و سرخوشی، خستگی، پرخاشگری، غمگینی، آرامش و خشم را دارد. این ابزارک ضد آب است و از طراحی ارگونومیک سود می برد. باتری سنس با یک بار شارژ کامل می تواند تا ۴۸ ساعت دوام بیاورد.

به گفته یوجین نایشتتیک، یکی از موسسان شرکت پلانکستا، سنس از فناوری دارای پتنت R-Peak Tracking برای اندازه گیری فعالیت قلب استفاده می کند. این ابزارک نمایی از سلامت جسمی و روحی را با سطحی از جزئیات که در هیچ فناوری پوشیدنی دیگر قابل تجربه نیست در اختیار کاربر قرار می دهد.

سنس به قیمت ۱۲۹ دلار در وب سایت کیک استارتر عرضه شده است.

 منبع: عصرایران | نویسنده: محمدمهدی حیدرپور

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا