گوگل به تولید گوشی‌های جدید نوکیا کمک می‌کند

روز گذشته نوکیا به صورت رسمی اعلام کرد شرکت HMD که وظیفه تولید گوشی‌های این برند را برعهده گرفته است، هم‌اکنون چندین گوشی هوشمند و رایانه لوحی اندرویدی را در دست تولید دارد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت HMD که دفتر مرکزی آن در فنلاند واقع شده تازه‌تاسیس است و بسیاری از مدیران آن افرادی هستند که پیش‌تر در شرکت نوکیا فعالیت می‌کردند.

به هر حال، امروز رسانه‌های خبری اعلام کردند که گوگل هم به جمع این دو شرکت پیوسته است و با آنها همکاری‌های گسترده انجام می دهد تا محصول نهایی باکیفیت و قابل قبول باشد. از آنجایی که گوگل با ساخت نخستین گوشی در سیستم داخلی خود موسوم به Pixel بسیار مورد استقبال کاربران جهانی قرار گرفت، هم‌اکنون قرار است این تجربه به شرکت نوکیا هم انتقال داده شود.

google-nokia-phones-3

جزییات مربوط به نحوه همکاری گوگل با نوکیا و HMD هنوز اعلام نشده است. با این وجود «فولرین سیچ» رئیس هیئت مدیره شرکت HMD در این خصوص توضیح داد: «ما تصمیم نداریم هیچ بخشی از بازار جهانی را کنار بگذاریم و در طولانی‌مدت همه بازارها را تحت پوشش قرار می‌دهیم».

او در ادامه گفت: «می‌خواهیم به یکی از رقبای اصلی در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تبدیل شویم و با همه بزرگانی که در این عرصه حضور دارند رقابت کنیم».

«ٱرتو نومِلا» مدیرعامل این شرکت گفت: «ما همه تلاش خود را برای معرفی برند نوکیا انجام می‌دهیم. برند نوکیا در جهان شناخته شده است و کاربران محصولات آن را به کارایی بالا، راحتی در استفاده از خدمات و قابل اعتماد بودن می‌شناسند. اینها نکاتی است که ما روی آن تمرکز داریم».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا