استراتژی جالب پلیس بریتانیا برای دسترسی به اطلاعات آیفون خلافکاران

اوایل سال جاری میلادی پس از تشکیل پرونده‌های قضایی و اصرار مقامات دولتی آمریکا،‌ اپل از باز کردن قفل گوشی هوشمند آیفون یک تروریست امتناع کرد و دادگاه‌های قانونی هم نتوانست اپل در این زمینه رضایت اپل را جلب کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – سرانجام پلیس فدرال آمریکا (FBI) سرمایه گذاری فراوان انجام داد تا قفل این گوشی را باز کند و به اطلاعات داخلی آن دسترسی داشته باشد. با این تجربه، اداره مرکزی پلیس بریتانیا هم‌اکنون تصمیم گرفته است یک اقدام متفاوت انجام دهد.

پلیس بریتانیا به جای آنکه برای باز کردن قفل گوشی متخلفان پرونده قضایی تشکیل دهد و به دادگاه برود، گوشی این افراد را از آنها می‌گیرد و پیش از آنکه فرد متخلف بتواند گوشی را قفل کند، کنترل آن را در دست می‌گیرد.

این طور که خبرگزاری بی‌بی‌سی گزارش داده است، چند روز قبل پلیس بریتانیا در حال بررسی پرونده‌ای بود که بر اساس آن یک انگشتر طلای گرانقیمت با یک کارت بانکی سرقت شده خریداری شده بود و سپس به صورت نقدی فروخته شد.

uk-police1

پلیس با بررسی‌های بیشتر دریافت که گروه سارقان از طریق آیفون با یکدیگر ارتباط داشته‌اند و به همین خاطر دسترسی به آیفون آنها می‌تواند اطلاعات زیادی را برملا کند. ماموران پلیس بریتانیا متوجه شدند رئیس این گروه متخلف که «گابریل یو» نام دارد، از آیوفن استفاده می‌کرده و البته در تمام طول این اتفاق آیفون خود را قفل کرده است.

پلیس مرکزی بریتانیا در این زمینه یک برنامه‌ریزی دقیق انجام داد و با دنبال کردن فرد مضنون، او را زیر نظر گرفت تا یک تماس تلفنی انجام دهد. زمانی که یو با گوشی خود تماس برقرار کرد ماموران پلیس او را دستگیر کردند تا پیش ازآنکه نمایشگر گوشی قفل شود به آن دسترسی داشته باشند.

این عملیات با موفقیت انجام شد و باعث شد پلیس با این فرآیند بتواند جلوی عملیات‌های بعدی آنها را بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا