سامسونگ به دو شرکت مجزا تبدیل می‌شود

این طور که آخرین خبرهای منتشر شده نشان می‌دهد، سامسونگ به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های الکترونیکی جهان قرار است به دو شرکت مجزا تبدیل شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – روزنامه گاردین امروز با انتشار گزارشی اعلام کرد سامسونگ به دو شرکت مجزا تبدیل می‌شود تا «لی جائه-یونگ» وارث اصلی بخش اصلی شرکت را از پدر خود «لی کُن-هی» به ارث ببرد و البته در این زمینه برخی نگرانی‌های دولتی هم وجود دارد.

سامسونگ این روزها از جانب سرمایه‌گذاران خارجی از جمله مرکز آمریکایی Elliott Management بسیار تحت فشار قرار گرفته است تا همکاری‌های خود را با دولت بیشتر کند و با تبدیل شدن به یک هولدینگ بزرگ، سهام بیشتری را برای سرمایه‌گذاران ارایه دهد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که سامسونگ به واسطه جمع‌آوری گوشی هوشمند Galaxy Note 7 از بازار جهانی و آتش‌سوزی آن با ضرر مالی قابل ملاحظه مواجه شد.

samsung-electronics-may-split-2

شرکت سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این روزها طرح تبدیل شدن به دو شرکت مجزا را بررسی می‌کند تا بر این اساس در یک شرکت محصولات مختلف تولید شوند و در شرکت دیگر فعالیت‌های عملیاتی دنبال شود. این اتفاق دست‌کم شش ماه زمان می‌برد.

تحلیلگران اعلام کردند که تبدیل شدن شرکت بزرگ Samsung Electronics به دو شرکت مجزا به «لی جاته-یونگ» رئیس کنونی هئیت مدیره سامسونگ امکان می‌دهد مدیریت بیشتری بر این شرکت داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا