درآمد ۳.۸ میلیارد دلاری گوگل از فروش Pixel

شرکت تحلیلی Morgan Stanley در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد درآمد امسال گوگل از فروش گوشی هوشمند Pixel در بازار جهانی به بیش از ۳.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – دو گوشی هوشمند Pixel و Pixel XL نخستین محصولاتی محسوب می‌شوند که طراحی آن به طور کامل توسط گوگل انجام شده است. این اتفاق باعث خواهد شد بخش اعظم پولی که از فروش این گوشی‌ها به دست می‌آید در اختیار گوگل قرار بگیرد.

مرکز Morgan Stanley پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۱۷ میلادی بین ۵ تا ۶ میلیون دستگاه گوشی هوشمند Pixel و Pixel XL فروخته شود.

google-pixel-smartphones-2

کارشناسان این مرکز اعلام کردند در فصل پایان سال ۲۰۱۶ میلادی نزدیک به ۳ میلیون دستگاه Pixel و Pixel XL فروخته خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای این دوره زمانی سه ماهه درآمدی بالغ بر ۲ میلیارد دلار را برای گوگل به همراه بیاورد.

قیمت بالای مواد اولیه‌ای که گوگل برای ساخت این دو گوشی هوشمند به کار برد باعث شد میزان سود آن به‌ازای هر گوشی فروخته شده در مقایسه با آیفون اپل حدود ۵۰ درصد کمتر باشد. میزان سود گوگل به‌ازای هر Pixel فروخته شده بین ۲۲  تا ۲۵ درصد محاسبه می‌شود و در مقابل اپل به ازای هر آیفونی که می‌فروشد حدود ۴۱ درصد سود می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا