اندروید نوقا هم به راحتی هک می‌شود

چند روز قبل خبری با عنوان «میلیون‌ها گوشی اندرویدی در معرض حملات سایبری» منتشر شد و پس از آن هم خبرهای فراوان در مورد بدافزارهای موبایلی به گوش رسید.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بیشتر اخبار امنیتی در عرصه دستگاه‌های موبایلی به سیستم عامل اندروید مربوط می‌شود. زیرا رمزگذاری اندروید هنوز جزء اولویت‌های اصلی گوگل محسوب نمی‌شود و آخرین نسخه آن موسوم به اندروید ۷.۰ نوقا نیز توانایی چندانی در این زمینه ندارد.

یکی از محققان دانشگاه جانز هاپکینز در این زمینه توضیح داد اندروید به واسطه عدم پشتیبانی از سیستم‌های رمزگذاری داده در مقابل بدافزارها بسیار ناامن است.

android-security-2

«متئو گرین» در این خصوص گفت دستگاه‌های مبتنی بر اندروید نوقا به سیستم رمزگذاری کامل دیسک (FDE) مجهز نیستند و همین مسئله باعث شده است تا هک کردن آنها آسان شود. با این وجود صاحبان این دستگاه‌ها در صورت تمایل می‌توانند سیستم‌های مختلف محافظت از فایل‌های خود را در اختیار بگیرند و به صورت جداگانه برای هر فایل رمز عبور ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

در حالی که اپل چهار سیستم رمزگذاری داده را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار داده است تا با انتخاب یکی از آنها بتوانند اپلیکیشن خود را ایجاد کنند، برای سیستم عامل اندروید نوقا تنها دو قابلیت رمزگذاری داده در اختیار شرکت‌های نرم‌افزاری قرار گرفته است.

در مجموع میتوان گفت حتی آخرین نسخه اندروید هم توان زیادی برای مقابله با حملات سایبری ندارد و به راحتی می‌تواند هک شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا