۱۰ اتفاق بزرگی که سال ۲۰۱۷ در عرصه گوشی‌های هوشمند صورت می‌گیرد

علاقمندان به گوشی‌های هوشمند از هم‌اکنون منتظر سال ۲۰۱۷ میلادی هستند تا محصولات سریع‌تر، قوی‌تر، باریک‌تر و ارزان‌تر را خریداری کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – در سال ۲۰۱۷ میلادی که حدود یک ماه تا رسیدن آن باقی مانده است اتفاقات مهمی در عرضه دستگاه‌های موبایلی صورت می‌گیرد و کاربران می توانند نسل جدید این دستگاه‌ها را با نمایشگ باکیفیت‌تر، با گرافیک بالاتر، حافظه داخلی بیشتر و همراه با فناوری واقعیت مجازی خریداری کنند.

در اینجا لیست ۱۰ اتفاق مهمی که قرار است طی سال ۲۰۱۷ میلادی در عرصه گوشی‌های هوشمند رخ بدهد، آورده شده است.

طراحی جدید

گوشی‌های سال آینده با طراحی متفاوت عرضه می‌شوند و در این میان اپل که دهمین سالگرد تولد آیفون را جشن می‌گیرد، یک محصول کاملات متفاوت روانه بازار می‌کند. سامسونگ هم می‌کوشد پرچمدار بعدی آن نمایشگر یکپارچه داشته باشد.

smartphone-trends-to-watch-in-2017-2

تراشه سریع‌تر

پردازنده گرافیکی و تراشه محاسباتی مهم‌ترین بخشی است که می‌تواند سرعت گوشی را ارتقا دهد. در سال آینده تراشه پرقدرت Snapdragon 835 برای گوشی‌های اندرویدی وارد بازار می‌شود، شرکت Mediatek پردازنده ۱۰ هسته‌ای Helio X30 را عرضه می‌کند و اپل هم اقداماتی را در این زمینه به انجام می‌رساند.

واقعیت مجازی

افزایش سرعت و کیفیت گرافیکی موبایل‌ها در شرایطی اتفاق می‌افتد که شرکت‌های سازنده می‌کوشند آنها را با فناوری واقعیت مجازی سازگار کند. هدست View VR گوگل و محصولات مشابه این قابلیت را در اختیار کاربران می‌گذارند.

LTE سریع‌تر

نسل چهار شبکه‌های مخابراتی با گیرنده‌های جدیدی که در گوشی‌های هوشمند ارایه می‌شوند، سرعت بیشتری را در اختیار کاربران می‌گذارند.

smartphone-trends-to-watch-in-2017-3

ورودی USB-C

پورت USB-C جایگزین ورودی USB 2 شد و از سال آینده قرار است بخش اعظم گوشی‌های اندرویدی همراه با این سیستم ورودی به دست کاربران برسند.

سرعت بی‌سیم

این احتمال وجود دارد که تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند جدید ورودی هدفون نداشته باشند و در عوض با هدفون بی‌سیم و شارژر بی‌سیم عرضه شوند. بر این اساس شرکت‌های موبایل‌ساز می‌کوشند گیرنده بی‌سیم قوی‌تر برای دستگاه‌های جدید عرضه کنند.

شارژ سریع

فناوری شارژ سریع دستگاه موبایلی پیشرفت‌های فراوان کرده است و بخش اعظم پرچمدارانی که سال آینده وارد بازار می‌شوند، سیستم Quick Charge 4 هوواوی را در خود جا داده‌اند.

smartphone-trends-to-watch-in-2017-4

دستگاه‌های هوشمند

تبلت Phab 2 لنوو نخستین دستگاه جهان مبتنی بر فناوری واقعیت افزوده (AR) بود که البته قرار است از سال آینده این فناوری به صورت گسترده در اختیار کاربران قرار بگیرد.

بلوتوث ۵

پیشرفته‌ترین گوشی‌های کنونی فناوری بلوتوث ۴.۲ دارند که از سال آینده پرچمداران شرکت‌های مختلف همراه با بلوتوث ۵ با سرعت بالاتر عرضه می‌شوند.

حافظه داخلی

حافظه داخلی بالاتر از جمله اتفاقاتی است که سال آینده برای گوشی‌ها عرضه می‌شود. امسال نمونه اولیه گوشی‌های هوشمند با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت و یک ترابایت عرضه شد و از سال آینده می‌توان شاهد عرضه عمومی این دستگاه‌ها بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا