اپل سال آینده ۲۴۵ میلیون آیفون می‌فروشد

اپل سال آینده جشن تولد ده سالگی گوشی هوشمند آیفون را برگزار می‌کند و «اندرو اورکویتز» از تحلیلگران مرکز Oppenheimer پیش‌بینی کرده است که در این مراسم کاربران از قابلیت‌های آیفون جدید شگفت‌زده می‌شوند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – مرکز بانکداری و امنیت مالی Oppenheimer در آخرین گزارش خود اعلام کرد اپل در سال مالی ۲۰۱۸ که در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ به اتمام می‌ىسد، ۲۴۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند آیفون را به فروش می‌رساند که این رقم رشد ۹ درصدی نسبت به پیش‌بینی ۲۲۵ میلیون دستگاهی مرکز FactSet در طول سال مالی ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد.

اورکویتز اعلام کرد سال آینده تمایل مردم به خرید گوشی‌های گران اپل کمتر می‌شود و با این وجود، نبود نوآوری‌های سخت‌افزاری و رقابت پایین میان آیفون و دیگر محصولات موجود در بازار این فرصت را به اپل می‌دهد تا جلوی فروش پایین محصولات خود را بگیرد.

apple-2

اورکویتز در این خصوص گفت: «خطر ناشی از کاهش فروش آیفون که اپل را تهدید می‌کند هرگز از این بیشتر نخواهد شد. ما بر این باوریم که اپل با پشت‌سر گذاشتن این یک دهه تجربیات کافی را کسب کرده است تا باعث نشود محبوبیت آیفون پایین بیاید».

«جیمز کاکماک» از مرکز تحقیقاتی Monness Crespi هم در این خصوص گفت: «اپل راه آسانی را پیش‌رو ندارد و همان آسانی که در یک دهه گذشته در بازار جهانی حضور داشت، نمی‌تواند به فعالیت‌های خود ادامه دهد».

کارشناسان می‌گویند فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده از جمله اتفاقاتی محسوب می‌شوند که اپل با تمرکز روی آنها می‌تواند موقعیت خود را در بازار جهانی نگه دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا