دود جزیره ای عمل کردن در اجرای سند دیابت به چشم مردم می رود

رئیس اداره بیماری های قلب و عروق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ‌دود جزیره ای عمل کردن در اجرای سند دیابت به چشم مردم می رود و رایگان کردن هزینه های درمان دیابت وضعیت این بیماری را در کشور بهبود نمی بخشد.

موبنا – علیرضا مهدوی روز پنجشنبه در دومین کنگره یک روزه آکادمی اقتصاد سلامت افزود:‌ نیازمند ساختار و نظامی هستیم که بتوانیم با همکاری هم آن را اجرایی کنیم.
وی ادامه داد:‌ طرح های خوبی در کشور داریم که وقتی روی کاغذ نوشته می شوند تمام جوانب را می بینیم اما این طرح ها عملی نمی شوند و منابع ما هدر می رود زیرا به دلیل نداشتن همدلی از کارهای هم آگاه نیستیم و جزیره ای عمل می کنیم.
مهدوی افزود: ‌سند بیماری های غیر واگیر سال گذشته تدوین شد و از بین آن، سند دیابت مورد توجه قرار گرفت البته این سند برای پیشگیری اولیه عمومی نیست و برای کسانی است که در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.
وی با بیان اینکه شناسایی افراد در معرض خطر و دسترسی به درمان از جمله شش هدف اساسی این سند هستند، گفت:‌ البته مراقبت مطلوب، بررسی عوارض و زیر پوشش بیمه قرار دادن این بیماران از دیگر اهداف این سند هستند.
رئیس اداره بیماری ها قلب و عروق وزارت بهداشت افزود: ‌‌از سال ۸۳ برنامه کشوری دیابت اجرا می شود و در جمعیت روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شبکه ای قدرتمند تشکیل شد و بیماری های غیرواگیر مانند دیابت و فشار خون ادغام شدند که دستاورد خوبی نیز در پی داشت.

** مدیریت نظام سلامت نیازمند اصلاح است

مدیر گروه اقتصاد و مدیریت داروی دانشکده داروسازی دانشگاه شهید بهشتی نیز گفت:‌ از مهمترین حوزه هایی که نیازمند نگرش و اصلاح است، حوزه سیاست گذاری نظام سلامت است.

photo_2016-11-24_11-32-48
حمیدرضا راسخ ادامه داد: دارای منابع محدود هستیم و امکانات حداقلی و توقعات حداکثری داریم و هنر مدیریت ایجاد توازن بین این دو مقوله است، یعنی موفق شود در حد متعارفی منابع را تامین کند.
وی با اشاره به توسعه پایدار در مدیریت گفت: ‌اگر توقعات مردم بالا برده شود و در مدت مشخصی این سطح توقعات برآورده نشود، نارضایتی را در پی خواهد داشت.
مدیر گروه اقتصاد و مدیریت داروسای دانشگاه شهید بهشتی افزود: منابع را باید به گونه ای اداره کرد که آینده نیز مورد توجه باشد زیرا اقتصاد ایران بر پایه نفت است، پس باید در مصرف منابع خود خردمندانه عمل کنیم.
راسخ توضیح داد: بهبودی اقتصاد سلامت در مرحله اول نیازمند توانمند سازی آن از نظر علمی در حوزه های دانشگاهی و تجربی و سپس در حوزه های کارشناسی است.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا