سازمان تامین اجتماعی هیچ سهمی در شرکت دخانیات ندارد

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با تکذیب برخی اخبار منتشره درباره سهامداری این سازمان در شرکت دخانیات گفت: این سازمان بیش از توان خود به طرح تحول سلامت کمک کرده و هیچ سهمی در شرکت دخانیات ایران ندارد.

موبنا – دکتر “علی محمد همتی ” روز پنجشنبه در دومین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت که با محوریت سند ملی دیابت در هتل اوین تهران برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: دیابت به سرعت در جامعه ایران رو به افزایش است و بیش از ۵۰ درصد این بیماران هنوز ناشناخته هستند.
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی همواره در راستای پیشگیری از بیماری ها حرکت کرده و نگرش پیشگیرانه داشته است.
همتی درباره همکاری سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح تحول سلامت افزود: با وجود آنکه در حوزه سلامت پایداری منابع وجود ندارد و بیشتر به مصارف و تعرفه ها توجه می شود تا منابع، اما سازمان تامین اجتماعی همواره در اجرای این طرح در کنار وزارت بهداشت بوده و با همه توانش به این طرح کمک کرده است.
photo_2016-11-24_12-36-07
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: در اجرای طرح تحول سلامت برآوردهای دقیق مالی وجود نداشت و بسیاری از بودجه های پیش بینی شده از جمله یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها به طور کامل محقق نشد.
همتی درباره تجمیع بیمه‌ها نیز گفت: قطعا سازمان تامین اجتماعی با این پیشنهاد مخالف است به خصوص اینکه در قانون برنامه توسعه پنجم سازمان تامین اجتماعی از تجمیع بیمه‌ها مستثنی شده بود و در تدوین برنامه ششم نیز نمایندگان مجلس با تجمیع بیمه‌ها مخالفت کردند.
وی افزود: سازمان تامین اجتماعی مطابق قانون سهم ۹ بیست و هفتم از حق بیمه کارگران را برای سلامت و درمان آنها هزینه کرده است و مسئولیت خود را در این حوزه به طور کامل انجام داده است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی درباره سهامدار بودن این سازمان در شرکت دخانیات نیز گفت: این موضوع سخنی است که از سر بی اخلاقی در برخی از رسانه ها مطرح می‌شود و سازمان تامین اجتماعی سهامدار شرکت دخانیات نیست.
وی افزود: یکی از شرکتهای تابعه سازمان بازنشستگی کشوری سهامدار شرکت دخانیات است که در یک مقطع زمانی محدود به مدت شش ماه مسئولیت اداره این شرکت را به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد و بعد از آن نیز به جایگاه اولیه خود بازگشت.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا