اقتصاد سلامت در کشور مغفول مانده است

رئیس کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اقتصاد سلامت سالها در کشور مغفول مانده است، گفت: ۳۰ درصد هزینه درمان کشور در حوزه سلامت برای دارو اختصاص دارد البته ما ادعا داریم که ۹۵ درصد داروها را در کشور تولید می‌کنیم البته بیشتر مواد اولیه این داروها از خارج کشور تهیه می‌شود.

موبنا – موسوی در دومین کنگره کشوری آکادمی اقتصاد سلامت اظهارداشت: موضوع اقتصاد سلامت سالها در کشور مغفول مانده بود و مدت‌ها پیش باید به آن توجه می‌کردیم تا مردم کمترین آسیب را در موضوعاتی که با آن مواجه‌اند داشته باشند.وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار به غیر از درد نباید دغدغه مسائل مالی را داشته باشد، افزود: اکنون باید دید که این شاخص چقدر موفق بوده البته می‌گویند پرداخت از جیب مردم کاهش یافته است.

رئیس کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام دیابت را یک بیماری پر هزینه در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: ۳۰ درصد هزینه درمان کشور در حوزه سلامت برای دارو اختصاص دارد البته ما ادعا داریم که ۹۵ درصد داروها را در کشور تولید می‌کنیم البته بیشتر مواد اولیه این داروها از خارج کشور تهیه می‌شود.

photo_2016-11-24_11-32-50

موسوی با تاکید بر ضرورت توجه به اقتصاد سلامت تصریح کرد: بازار سلامت به طور کلی در تمام ابعاد می‌تواند دخالت داشته باشد به طوریکه حتی ایجاد اشتغال و آرامش کرده و در حوزه‌های مختلفی موثر است.

رئیس کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: برای توجه به موضوع اقتصاد سلامت باید به وضعیت جاده‌ها، صنعت و موضوع سوختگی توجه داشت تا بتوان بسیاری از هزینه‌ها را در این زمینه کمتر کرد.

photo_2016-11-24_11-32-54

موسوی افزود: اگر سیاست دارویی کشور را مصو کنیم بیشتر به دنبال داروهای کیفی رفته و حتی اگر دارو هم گران شود با توجه به کیفی بودن آن دیگر مشکلی نیست البته تاکنون از جزء جزء این مسائل غافل بوده‌ایم.

رئیس کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تمرکز در حوزه سلامت بر روی منابع مصارف سلامت از و تمرکز بر درست دیدن منابع نیست که امیدواریم خط مشی های کلی در برنامه امروز ایجاد شود.

موسوی با بیان اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیته‌ای را راه‌اندازی کرده‌ایم که بحث‌های سلامت را چند وجهی می‌بینیم خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد سلامت یکی از این وجه‌ها بوده که بدان توجه شده البته انجمن‌های علمی و سازمان نظام پزشکی هم کمیته‌هایی در این زمینه تشکیل داده‌اند ولی تمرکز آنها بر روی مسئله تعرفه‌ها بوده است.

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا