شارژ چند ثانیه‌ای باتری‌های جدید با ۲۰ برابر ظرفیت باتری‌های امروزی

کارشناسان همواره صحبت از فناوری‌های جدید در عرصه باتری به میان می‌آورند و البته کمتر پیش می‌آید که این فناوری‌ها به صورت عمومی وارد بازار شوند. ولی اگر نوآوری جدید به صورت عمومی عرضه شود، همه آرزوهای شما در زمینه شارژ گوشی برآورده خواهد شد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – آخرین فناوری در این زمینه را دانشگاه فلوریدای مرکزی ارایه کرده است و بر اساس آن نمونه اولیه از یک ابَرخازن انعطاف‌پذیر ارایه شده است.

باتری‌هایی که مبتنی بر این فناوری ساخته می‌شوند نسبت به باتری‌های لیتیوم-یونی امروزی ۲۰ برابر ظرفیت بیشتری دارند و البته سرعت شارژ در آنها بسیار تغییر کرده است.

در حالت تئوری این باتری‌ها می‌توانند در کمتر از چند ثانیه به طور کامل شارژ شوند و با هر بار شارژ شدن، بیش از یک هفته انرژی را در خود نگه دارند.

supercapacitor-flexible-battery1

با توجه به اینکه ابَرخازن‌ها می‌توانند انرژی را روی سطح ماده ذخیره کنند، بر این اساس به هیچ گونه ماده شیمیایی برای ذخیره انرژی نیاز ندارند و همین مسئله می‌تواند آلودگی محیط زیست را هم کاهش دهد.

بررسی ها نشان داد نمونه اولیه این باتری‌ها قادر است بدون بروز هر گونه مشکل تا ۳۰ هزار بار با سرعت و ظرفیت مذکور شارژ شود و از کیفیت آن کاسته نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا