۹۰ درصد درآمد بازار جهانی گوشی در دستان اپل

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Strategy Analytics، در فصل سوم سال جاری میلادی شرکت اپل از فروش گوشی هوشمند موفق به کسب درآمد ۸.۵ میلیارد دلاری شد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بین ماه‌های ژوئیه تا پایان سپتامبر ۲۰۱۶ مجموع درآمدهای عملیاتی بازار جهانی گوشی‌های هوشمند ۹.۴ میلیارد دلار محاسبه شد. بر این اساس می‌توان گفت در این دوره زمانی اپل بیش از ۹۰ درصد درآمدهای بازار جهانی گوشی را به خود اختصاص داد.

پس از اپل، هوواوی در این دوره زمانی بیشترین کسب درآمد را داشت. این شرکت چینی در دوره زمانی سه ماهه مذکور موفق شد درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری را از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به دست آورد که این رقم ۲.۴ درصد از کل درآمد بازار بود.

apple-90-2

دو شرکت چینی Vivo و Oppo نیز به صورت همزمان در رتبه سوم لیست قرار گرفتند و هر کدام از آنها توانستند در این دوره زمانی درآمد ۲۰۰ میلیون دلاری را به دست آورند. سهم هر کدام از آنها در بازار جهانی ۲.۲ درصد بود.

فعالیت اپل در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند طی این دوره زمانی جالب بود. مرکز وال استریت پیش‌بینی کرده بود شرکت اپل در این سه ماه ۴۵.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را به فروش می‌رساند. روی کار آمدن دو گوشی هوشمند آیفون ۷ و آیفون ۷ Plus در نهایت باعث شد فروش گوشی‌های اپل در این فصل بالا برود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا