اپ هایی که به کمک افراد دیابتی می آیند! (+لینک دانلود)

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها که یکی از آژانس های آمریکا است، ۲۵.۸ میلیون نفر به بیماری دیابت مبتلا هستند. ۸.۳ درصد از جمعیت آمریکا نیز با این بیماری دسته و پنجه نرم می کنند.

موبنا، رکسانا دانیالی -از این رو یکی از مهم ترین امراضی است که بشر را درگیر خود کرده و درمان آن در کنار رعایت رژیم غذایی و پایش مداوم سطح قند خودن و انسولین، برای هر بیماری حیاتی خواهد بود. در ادامه اپ هایی که می توانند برای بیماران دیابتی مفید واقع شوند معرفی خواهند شد که همگی نیز مخصوص سیستم عامل اپل هستند.


+ Diabetik

این برنامه رایگان بوده و در اصل یک اپ بریتانیایی است. نمودار های کامل برنامه طبق داده های ورودی شما رسم می شوند و می توانید در زمان و مکان مورد نظر خود نیز نوتیفیکیشن دریافت کنید. این اپ به هر دو دسته بیماران دیابتی نوع یک و دو کمک می کند و می تواند سطح گلوکز خون، رژیم غذایی و نحوه مصرف غذا های مختلف و همچنین زمان مصرف دارو ها را کنترل کند.

۱


+ Diabetes in Check

این برنامه نیز رایگان است و می تواند به بیماران دیابتی نوع دو با برخورداری از امکانات متعدد، کمک زیادی کند. رژیم غذایی مناسب هر فرد، پایش سطح گلوکز خون، یادآور ها و ابزار های متنوعی برای داشتن یک رژیم غذایی سالم در این اپ گنجانده شده اند. توصیه هایی از متخصصین مختلف نیز در Diabetes in Check گرد آوری شده است.

۲


+ Diabetes Companion

علاوه بر کنترل سطح گلوکز و رژیم غذایی، کمی چاشنی گیمیفیکیشن نیز به این اپ افزوده شده است. در نتیجه ضمن کنترل وضعیت سلامتی خود، سرگرم نیز خواهید شد. هیولای دیابتی که در این برنامه طراحی شده است، انگیزه شما را برای دنبال کردن درمان بیماری تان افزایش می دهد. این اپ نیز به صورت رایگان قابل دانلود است.

۳


+ iCookbook Diabetic

iCookbook Diabetic به صورت ماهانه دستور های پخت غذا های جدیدی ارائه می دهد که برای افراد دیابتی سالم هستند. تنها با تکان دادن گوشی، می توان این دستور های پخت را ذخیره کرد و یا آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشت. این اپ نیز رایگان است.

۴


+ Track3

این اپ برای کسانی که از گیفت کارت های اپل استفاده می کنند، مناسب است و ۵.۹۹ دلار قیمت دارد. فاکتور هایی که در سلامتی بیماران دیابتی اهمیت بالایی دارند کنترل می شوند، از جمله رژیم غذایی، سطح گلوکز خون، انسولین، دارو های مصرفی، ورزش و وزن. در طی ورزش نیز می توانید مقدار کالری های سوزانده شده را پیگیری کنید. امکان نمایش داده ها در چندین دستگاه موبایل در صورت اتصال به اینترنت وجود خواهد داشت.

۵


+ mySugr Junior

این برنامه مخصوص کودکان طراحی شده و رایگان است. امکان کنترل وضعیت درمان کودک برای والدین به ویژه زمانی که کودکشان از آن ها دور است نیز وجود دارد. این اپ با بازی های جالب خود کودک را در راستای مراقبت از سلامت خود تشویق می کند. در mySugr Junior هم هیولای کوچک دیابت وجود دارد. هر اطلاعاتی که توسط کودک وارد می شود، می تواند از طریق ایمیل به گوشی همراه والدین ارسال شود.

۶


+ HealthyOut 

این اپ نیز رایگان است و می تواند به افراد دیابتی برای یک انتخاب سالم در رستوران ها کمک کند. با استفاده از این برنامه می توانید غذا هایی کم چرب تر و با کربوهیدرات پایین تر میل کنید.

۷


+ Foodily 

این برنامه یکی دیگر از اپ های محبوب دیابتی ها بوده که به صورت رایگان قابل دانلود است. Foodily شبکه ای از افراد با نیاز های تغذیه ای و رژیم غذایی خاص را ایجاد می کند که می تواند اطلاعات کاملی را در اختیار سایرین با بیماری مشابه قرار دهد. در واقع این اپ را می توان یک شبکه اجتماعی غذایی به حساب آورد.

۸


+ Whole Foods Market Recipes

Whole Foods Market Recipes برنامه ای کلی در مورد برنامه ریزی غذایی است که منحصر به یک بیماری خاص نمی شود. با این حال بیش از ۳۰۰۰ دستور پخت در برنامه موجود است که می توان آن ها را با فیلتر هایی مشخص مانند “دیابت” جست و جو کرد.

۹


+ GoMeals 

این اپ رایگان به بیماران دیابتی برای انتخاب غذا های سالم و مناسب با بیماری شان یاری می رساند. اما برای هر کسی که خواهان مصرف غذا های سالم است، مفید خواهد بود. میزان کالری دریافتی به صورت روزانه نیز قابل پیگیری بوده و می تواند برای بیماران دیابتی که فاکتوری حساس است، بسیار کابردی واقع شود.

۱۰


+ CarbsControl

این برنامه ۲.۹۹ دلار قیمت دارد و شامل اطلاعاتی نظیر میزان کربوهیدارت، کالری و دیگر فاکتور های مهم برای بیش از ۱۰۰۰۰۰ غذا است در نتیجه برای انتخاب های غذایی سالم در بیماران دیابتی می تواند برنامه ای مفید باشد.

۱۱


+ Diabetes in Pregnancy

Diabetes in Pregnancy 5.99 دلار قیمت دارد و برای خانم های بارداری که مبتلا به دیابت دوران بارداری هستند مناسب خواهد بود. تمام فاکتور های اپ های قبلی در این برنامه نیز قابل پیگیری هستند. داده های برنامه را می توان در قالب فایل پی دی اف به ایمیل ارسال کرده و با پزشک خود به اشتراک گذاشت.

۱۲


 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا