اینستاگرام؛ ابزاری جدید، خلاق و قدرتمند برای روابط عمومی ها

با ظهور شبکه های اجتماعی مصرف اخبار از انواع مختلف شکل و رویه متفاوتی به خود گرفته است. نسل قدیمی تر شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکداین و همچنین نسل جدید تر آنها مانند پریسکوپ و اسنپ چت به کاربران اجازه می دهد تا اخبار مورد نیاز خود بر اساس نیاز و سلیقه خود مرتب کنند.

موبنا – هیچ رسانه بهتر و جدید تری نسبت به این شبکه ها برای برقراری ارتباط با مخاطب هدف شما وجود ندارد. چرا که امروزه خبرنگاران، مشتریان و مشتریان بالقوه همه و همه تنها برای یافتن اخبار ویژه و جدید به این شبکه ها رجوع می کنند. البته برای استفاده بهینه از این شبکه ها، سیاست های مناسب در زمینه شبکه های اجتماعی باید تهیه و تنظیم شود.

ابزارهای خلاق اینستاگرام یک امتیاز مهم برای حرفه ای های ارتباطات است تا با نمایش گذاشتن عکس و تصویر نام برند (نام تجاری) خود و یا تبلیغات آن درباره سازمان خود نیاز به ثبات و پایداری برند خود را با استفاده از جلوه بصری در ذهن و در حلقه مشتریان خود ثبت و باقی بگذارند و از این طریق داستان برند خود را بازگو کنند.
اینستاگرام ؛شبکه اجتماعی و محبوب اشتراک عکس در موبایل است که این روزها به یکی از سریع ترین اپلیکیشن های در حال رشد رسانه های اجتماعی تبدیل شده و محبوبیت زیادی را در جهان کسب کرده است .
شبکه اشتراک عکس موبایل اینستاگرام به تازگی اعلام کرد که تعداد کاربران آن از مرز ۲۰۰ میلیون نفر هم گذشته است. بنا به اعلام اینستاگرام کاربران آن تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد عکس به اشتراک گذاشته‌اند و این در حالی بوده است که ۶ ماه قبل تعداد کاربران اینستاگرام ۵۰ میلیون نفر بوده و حدود یک سال پیش نیز این اپلیکیشن محبوب حدود ۱۰۰ میلیون کاربر داشت.
اینستاگرام می تواند در آینده برای برندها و نام های تجاری و روابط عمومی هایی که می خواهند برای ارایه پیام های تصویری ساده به طرفداران خود موفقیت کسب کنند، یکی از بهترین ابزار برای ایجاد وفاداری در میان مشتریان و طرفداران باشد تا به مجبوبیت و سودمندی برسند و حتی می توانند تبلیغات خود را به بهترین شکل با طرفداران خود در این شبکه به اشتراک بگذارند و تعامل داشته باشند. این شبکه با قابلیت ویرایش عکس و ابزار قدرتمند و خلاقی که در این پلتفرم تعبیه شده است، امروزه به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهانی تبدیل شده است.
اینستاگرام یکی از ابزار خلاق، جدید و محبوب برای روابط عمومی نیز می تواند باشد تا به ارتقای بصری برند خود کمک کنند و از همه مهمتر ویژگی مهم این پلتفرم انتقال احساس در عکس است که مثلا شما می توانید با به اشتراک گذاری یک عکس در این شبکه اجتماعی احساس خود را نیز منتقل کنید چرا که شما با ایجاد جاذبه بصری تصویر می توانید اثرگذار باشید.
اینستاگرام با قابلیت های جدیدی که در ویرایش تصویر دارد شما را قادر می سازد تا بتوانید تصویر خود را سفارشی کرده و به کنتراست و تنظیمات دیگر درباره روشنایی تصاویر و … دسترسی داشته باشید ابزاری که در اینستاگرام ایجاد شده است به سازمان شما این امکان را می دهد که پس از سفارشی سازی تصویرتان با استفاده از این پلتفرم و ابزار خلاق آن امکان دیدن تصویر یا عکس مورد نظر خود را پس از ویرایش داشته باشید و تصاویر خود را سفارشی کنید تا اثرگذاری لازم را در میان طرفداران خود داشته باشید .
یکی از ویژگی های دیگر اینستاگرام امکان اشتراک ویدیو های کوتاه مدت است که قابلیتی مهم برای این شبکه اجتماعی فراهم می آورد و مورد توجه است .
اینستاگرام و ابزار خلاقش شبکه ای است که در آینده مورد توجه روابط عمومی ها و سازمان ها برای ارتباط و حفظ نام برند به دلیل جلوه تصویری قرار خواهد گرفت چرا که همیشه گفته می شود زبان تصویر یک زبان بین المللی می باشد و در حال حاضر نیز به سرعت در حال رشد و توسعه در بین همگان است.
اینستاگرام(Instagram ): یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس از طریق گوشی تلفن همراه است، همچنین، شبکه مناسبی برای ارائه علامت های تجاری با هدف فروش از طریق تلفن همراه محسوب می شود، اما، بیشتر کاربران این شبکه تمایل ندارند، عکس های علامت های تجاری که از طریق ایمیل به آنها رسیده است را در اینستاگرام بارگذاری (Upload ) کنند. بنابراین، اینستاگرام فضای مناسبی است برای برقراری ارتباط با این گونه کاربران و حتی کاربرانی که به این شبکه اجتماعی متصل نیستند. راهکارهایی برای حضور بهتر:
از عکس هایی که توسط کاربران شبکه محلی اینستاگرام تهیه می شود، میزبانی کنید.
کاربران را در انتشار عکس هایشان یاری کنید و از عکاسان اینستاگرام که حوزه فعالیت های آنها همراستا با برنامه های سازمان شماست، برای همکاری دعوت کنید.

نام اعضاء گروه:
الهه سعیدی، مژگان پیریایی و لیلا شادآلویی

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا