معرفی قوی‌ترین تراشه موبایلی دنیا با نام Snapdragon 835

کوالکام که از بزرگترین تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایلی در جهان محسوب می‌شود، پیشرفته‌ترین تراشه خود برای سال ۲۰۱۷ میلادی را با نام Snapdragon 835 معرفی کرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این محصول در حالی معرفی شد که هم‌اکنون پیشرفته‌ترین تراشه عضه شده توسط کوالکام با نام Snapdragon 821 در گوشی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنوز به درستی مشخص نشده است که این شرکت اعداد مذکور برای نامگذاری نسل جدید تراشه‌های خود را بر چه اساسی انتخاب می‌کند.

این تراشه جدید متنی بر فناوری ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ ساخته شده است و سیستم شارژ سریع Quick Charge 4.0 را هم شامل می‌شود. بر این اساس می‌توان گفت تراشه جدید نسبت به مدل کنونی ۳۰ درصد کوچک‌تر، ۲۷ درصد سریع‌تر و ۴۰ درصد کم‌مصرف‌تر ساخته شده است.

qualcomm-snapdragon-835-1

سیستم Quick Charge 4.0 که در این تراشه مورد استفاده قرار گرفته است به دستگاه موبایلی امکان می‌دهد ۲۰ درصد سریع‌تر از مدل‌های قبلی باتری خود را شارژ کند و تنها پس از آنکه ۵ دقیقه به جریان برق متصل می‌شود، معادل ۵ ساعت انرژی را در باتری گوشی ذخیره می‌کند.

در حالی که دو تراشه SD820 و SD821 مبتنی بر فناوری ۱۴ نانومتری ساخته شده بودند، این محصول جدید با فناوری ۱۰ نانومتری با اندازه کوچک‌تر ساخته شده است و احتمالا نخستین گوشی‌های مبتنی بر آن اواسط سال ۲۰۱۷ روانه بازار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا