امیرعبداللهیان: ایران به مسیر سازنده خود در منطقه ادامه می دهد

دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: ایران بی اعتنا به سیاست های نادرست آمریکا به مسیر سازنده خود در منطقه ادامه می دهد.

موبنا – حسین امیرعبدالهیان بعد از ظهر امروز در دیدار با راجا نوشیروان زین العابدین سفیر مالزی به روابط مناسب پارلمانی دو کشور و سابقه طولانی آن و از جمله همکاری در اجلاس های بین المللی اشاره کرد.

وی با توجه به حضور کشورهای غربی به ویژه آمریکا در منطقه خاورمیانه گفت: دموکرات ها در مقابله با تروریسم در منطقه اقدامی موثر نکردند و حال باید منتظر ماند و نتیجه اقدامات ترامپ را مشاهده کرد.

وی افزود: ما سیاست مستقل خود را داریم و تمام تلاش خود را برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه بکار بسته ایم.

او در ادامه گفت: ما در مقابل رفتارهای غیر سازنده برخی بازیگران، رویکرد و رفتاری مثبت، سازنده و منطقی داریم. ایران و عربستان در جهان اسلام نقش مهمی دارند و همکاری آنها می تواند آثار مثبتی برای کشورهای منطقه و به ویژه مسلمین داشته باشد. اما متأسفانه رویکرد سعودی در منطقه غیر سازنده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه گفتگو گفت: سیاست ایران در منطقه بر دو پایه استوار است. ابتدا کمک به کشورهای منطقه در مقابل بحران های تروریستی منطقه ای براساس درخواست کشورهایی مثل عراق و سوریه و به موازات آن تلاش برای تحقق راه حل های سیاسی برای حل مشکلات و مسائل کنونی.

در پایان امیرعبداللهیان به سطح بالای روابط دیپلماتیک و پارلمانی دو کشور اشاره کرد و آن را نماد پیوندهای عمیق در کشور دانست.

سفیر مالزی در تهران نیز ضمن اشاره به روابط خوب دو کشور و سفر اخیر دکتر روحانی به مالزی اذعان کرد که سطح روابط دو کشور بسیار عمیق است.
او در ادامه افزود: میزان سفرهای متعدد دو جانبه بین دو کشور نشان می دهد که ایران و مالزی دارای نقاط مشترک فراوان هستند.

وی به انتخابات آمریکا و تأثیرات آن بر دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: رأی مردم آمریکا به ترامپ نشان می دهد که در جامعه آمریکا، نسبت به بحث جهانی سازی و مهاجرت ها انتقاد وجود دارد و نمی توان این احساسات را نادیده گرفت.

وی در مورد مسائل خاورمیانه، برگسترش ثبات و توسعه اقتصادی برای حل بحران ها تأکید کرد.

طرفین سفر اخیر رئیس جمهور ایران به مالزی را نقطه عطف جدیدی در روابط دانسته و تبادل رو به افزایش هیأت های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور را مفید ارزیابی کردند.

 منبع: خبرگزاری صداوسیما

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا