برنامه جهانی غذا: ۶۰۰ هزار نفر در کشور بروندی گرسنه اند

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد اعلام کرد که حدود ۶۰۰ هزار نفر در بروندی به دلیل خشکسالی و وقوع سیل در سال گذشته، دچار کمبود مواد غذایی شده اند.

موبنا – این سازمان هشدار داد که شمار این افراد ممکن است تا سال آینده به ۷۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

اکثر این افراد ساکن پنج استان شمالی و شرقی بروندی هستند، مناطقی که طبق گزارش های منتشر شده، حدود ۶۵ هزار نفر از روستاهای آن نقل مکان کرده اند.

بحران غذایی در بروندی با بحران سیاسی در این کشور توام شده است. بحران سیاسی در بروندی به دنبال تصمیم رئیس جمهوری این کشور برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری رقم خورد.

در همین حال، چارلز وینسنت نماینده برنامه جهانی غذا در بروندی به رویترز گفت: اوضاع در شمال کشور هشدار دهنده است. ما از وضعیتی سخن می گوئیم که «فاز قرمز» نامیده می شود، اما هنوز به قحطی نرسیده است.

وی افزود: برنامه جهانی غذا در حال حاضر بین حدود ۱۳ هزار خانوار (تقریبا ۶۵ هزار نفر) غذا توزیع می کند که البته کافی نیست.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در فصل تابستان اعلام کرد که حدود ۳۰۰ هزار نفر از آن زمان به بعد بر اثر بحران سیاسی در بروندی از کشورشان فرار کرده و در کشورهای تانزانیا، رواندا، اوگاندا و جمهوری دمکراتیک کنگو پناه گرفته اند.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا