استاندار سمنان: مسئولان برای تامین آب سمنان چاره‌ای بیندیشند

استاندار سمنان تاکید کرد که مشکل خشکسالی با تصمیم‌های منطقه‌ای و جزیره‌ای حل نمی‌شود.

موبنا – محمدرضا خباز عصر سه شنبه در دیدار با رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور در استانداری سمنان افزود: اصلاح الگوی کشت از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید در استان سمنان است و با توجه به برنامه‌های صورت گرفته تا پایان سال‌جاری در ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان شبکه‌های نوین آبیاری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: استانداری سمنان آمادگی دارد از تجربه همه دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خصوصی برای مهار خشکسالی استفاده کند. استان سمنان در منطقه خشک کشور قرار دارد و کشاورزان باید متناسب با اقلیمی که زندگی می‌کنند، زراعت کنند.

خباز با بیان اینکه فرهنگ‌سازی اصلاح الگوی مصرف آب باید میان اقشار مردم نهادینه شود، افزود: مردم سمنان باید بپذیرند در چه شرایط آب و هوایی زندگی می‌کنند. آنها در اقلیمی زندگی می‌کنند که دارای ظرفیت مشخصی است و باید با توجه به ظرفیت موجود از منابع استفاده کنیم.

وی متذکر شد: تصمیم‌های منطقه‌ای و جزیره‌ای برای رفع معضل خشکسالی از سوی دستگاه‌های اجرایی قابل‌قبول نیست. مدیران نهادها باید برای تامین مصرف آب مورد نیاز و برون‌رفت از مشکل خشکسالی استان چاره‌ای بیندیشند.

همچنین رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی نیز در این دیدار گفت: به دلیل بارش‌های زیاد در برخی فصول سال این‌گونه تصور می‌شود که مشکلات مربوط به منابع آبی رفع شده درحالیکه که این‌چنین نیست.

شاهرخ فاتح با اشاره به ویژگی اقلیمی در کشور ادامه داد: همگون نبودن بارش‌ها از نظر مکانی و زمانی از مواردی است که خشکسالی و کم‌آبی را در کشور به وجود آورده و باید دستگاه‌های اجرایی فرهنگ‌سازی مصرف آب میان مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 منبع: ایلنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا