وزارت‌خارجه: زائران ایرانی می‌توانند تا روز اربعین اقدام به ورود به عراق کنند

روادید زائران اربعین برای خروج از کشور تا روز اربعین اعتبار دارد و توافقات به همراه هماهنگیهای لازم برای سهولت کار زائران ایرانی با طرف عراقی انجام شده است.

موبنا – رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با اعلام اینکه روادید زائران اربعین برای خروج از کشور تا روز اربعین اعتبار دارد، گفت: توافقات و هماهنگیهای لازم برای عزیمت زائران تا روز اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.

مجتبی کریمی درباره آخرین تاریخ اعتبار ویزاهای صادره برای زائران ایرانی برای ورود به خاک عراق اظهار کرد: زائرانی که مبادرت به دریافت ویزای اربعین حسینی کرده‌اند، می‌توانند تا روز اربعین نیز به عتبات عالیات عراق عزیمت کنند و مشکلی برای خروج آنها از کشور و ورود به خاک عراق وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌ روادید زائران اربعین برای خروج از کشور تا روز اربعین اعتبار دارد و توافقات به همراه هماهنگیهای لازم برای سهولت کار زائران ایرانی با طرف عراقی انجام شده است.

رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه درباره تعداد روادید صادر شده برای زائران اربعین حسینی تصریح کرد: تاکنون نزدیک به یک میلیون و ۹۰۰ هزار روادید برای ایام اربعین حسینی صادر شده و ثبت‌نام تا روز پنجشنبه ۲۷ آبان و صدور ویزا تا روز جمعه ۲۸ آبان ماه انجام می‌گیرد.

کریمی در زمینه تمهیدات اندیشیده شده برای صدور ویزای زائران مراجعه‌کننده در مرز مهران گفت: به هیچ عنوان ویزای اربعین در پایانه مرزی مهران صادر نمی‌شود بلکه کسانی که در مهران حضور دارند یا قصد عزیمت به این مرز را دارند باید توجه کنند که می‌توانند ویزای خود را در طول ۲۴ ساعت از مراجع قانونی شهر ایلام دریافت کنند.

 منبع: تسنیم 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا