کواکبیان: ریگی را در آسمان گرفتیم اما مشکل پدیده حل نمی‌شود

وزیر کشور باید به استاندار می گفت که یک ماه فرصت دارد تا مساله را جمع کند. ما مشکل پدیده را حل نکردیم، مسائل میزان، ثامن‌الحجج و پردیسبان هم یکی پس از دیگری با این مشکل مواجه شدند.

موبنا – نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مشکل پدیده، پدیده شوم دولت قبل است و در این دولت به وجود نیامده گفت: می‌توانیم به شکلی جدی تر این مساله را در سطح وزیران حل کنیم و این مساله قابل حل است.

مصطفی کواکبیان به عنوان نماینده سوال کننده از وزیر کشور با اشاره به عدم پیگیری وضعیت سهامداران پدیده شاندیز گفت: به طور متوسط روزانه ۴۰ تا ۵۰ پیامک مردمی در این موضوع دریافت می کنیم و امیدواریم که در جلسه امروز فکر و چاره اندیشی برای این مساله شود.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: به قیافه بنده می آید که سوالاتی سیاسی مثل وضعیت احزاب، لایحه جامعه انتخابات و حتی املاک نجومی شهرداری بپرسم، اما بنده از طرح این سوال انگیزه شخصی ندارم، خوشبختانه از سهامداران این پدیده نیستم.

وی افزود: معتقدم پیشگیری خیلی بهتر از درمان است، مسائل اجتماعی و تبعاتی که ممکن است برای امنیت کشور وجود داشته باشد باید از قبل برای آن چاره اندیشی کنیم، اما چرا سوال از وزیر کشور؟ برای اینکه وزیر رئیس شورای امنیت کشور و رئیس ستاد تدابیر ویژه است.

کواکبیان خطاب به وزیر کشور اظهار کرد: عجیب است که می‌گویید این سوال ملی نیست، در حالی که کاملا این سوال ملی است. در اثر مشکل پدیده خانواده ها دچار مشکل شده و بعضا پای طلاق هم به میان آمده است و این مساله مشکل جدی است که باید شما برای آن فکر کنید.

وی افزود: درست است که این پدیده، پدیده شوم دولت قبل است. در آن زمان وقتی که ۳۸۰ هزار متر مربع زیربنای مصوب وجود داشت بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع ساخته شد و کسی اعتراضی نکرد و جلوی قصه را نگرفت. حتی بیش از ۹۰۰ هزار متر مربع در کیش ساخته اند و ۱۳۶ هزار نفر نیز سهامدار هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این مساله مربوط به استان خراسان نیست، مربوط به کل کشور است. صدا و سیما هم با این تبلیغاتی که کرده معاون در این جرم است.

وی در ادامه اظهار کرد: درست است که در آن دولت بی انضباطی مالی زیاد بود اما از دولت تدبیر و امید انتظار داریم تدبیری بیندیشد.

وی خطاب به رحمانی فضلی گفت: شما آن موقع در دیوان محاسبات بودید می توانستید جلوی قصه را بگیرید البته بنده نمی خواهم بحث شخصی داشته باشم و یا این مساله را گردن هم بیاندازیم. دو مصوبه هم در شهریور سال ۹۴ هم در مرداد امسال در این رابطه وجود دارد، آنها را اجرایی کنید.

کواکبیان خاطر نشان کرد: بنابراین می طلبید که این مشکل در سطح وزیران حل شود. با عنوان مثل حتی وزیر اقتصاد هم نمی تواند بگوید که دخالتی نمی کنم. باید مساله فرابورس که مصوب شده انجام می شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: وزیر کشور می گوید نمی توانیم این مساله را در فرابورس ببریم. سهام کاهش می یابد. اما بنده می‌گویم آقای وزیر مردم انتظار دارند آن دو مصوبه اجرایی شود اگر واقعا در سطح دولت این توانمندی وجود دارد باید نسبت به حل آن اقدام کنیم.

کواکبیان در بخش دیگری از سخناش اظهار کرد: درست است که مشکل پدیده در این دولت به وجود نیامده اما براساس آمار در این دولت مغازه‌هایی در مشهد تابلو زدند که ما سهام می پذیریم و یا بالای ۵۰ درصد سهام در ابتدای این دولت فروخته شده است.

وی افزود: وزیر کشور باید به استاندار می گفت که یک ماه فرصت دارد تا مساله را جمع کند. ما مشکل پدیده را حل نکردیم، مسائل میزان، ثامن‌الحجج و پردیسبان هم یکی پس از دیگری با این مشکل مواجه شدند.

وی همچنین بیان کرد: آن کنسرسیوم که قرار بود از چند بانک تشکیل شود فکر می کنم بتواند با هیات مدیره جدید این مساله را حل کند. ما وقتی ریگی را در آسمان و از هواپیما به زمین می کشانیم چرا می گویید این مشکل به سادگی حل نمی شود. سیستم نظامی و موشکی ما تا این اندازه قدرتمند است اما اگر این مسائل را حل نکنیم کارآمدی نظام زیر سوال می رود.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا