دستگیری ۷۰۸ مزاحم نوامیس در تهران

در این عملیات ها ۷۰۸ متهم بازداشت شده که از این تعداد قابل توجه ای از این متهمان پس از بررسی سوابق و تفهیم اتهام راهی مرجع قضایی شده اند و مابقی آنان پس دریافت تذکر به قید تعهد آزاد شده اند.

موبنا – رئیس پلیس تهران گفت: در طرح های امنیت و آرامش محلات و بوستان های پایتخت در هفت ماه گذشته ۷۰۸ مجرم شناسایی و دستگیر شدند.

سردار حسین ساجدی نیا، با اشاره به اجرای ۲۰ مرحله از طرح امنیت و آرامش در محلات و بوستان های شهر تهران گفت: در همین راستا در ۷ ماه امسال ۷۰۸ مزاحم نوامیس و مخل نظم و امنیت اجتماعی دستگیر و به مقام قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اشاره به اجرای ۲۰مرحله طرح ارتقا امنیت و آرامش در محلات شهر تهران به صورت شبانه روزی و ضربتی، گفت: این طرح ها که از ابتدای امسال آغاز شده است بنا بر درخواست شهروندان و در راستای دستگیری مخلان نظم و امنیت عمومی در سطح شهر تهران است.

ساجدی نیا افزود: اجرای این طرح در جهت پاسخگویی به مطالبات شهروندان و بر اساس دغدغه ها و نیازهای مردم صورت گرفت که با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی، هنجارشکنان اجتماعی، متعدیان به حقوق شهروندی، مزاحمین نوامیس مردم، افراد شرور، اراذل و اوباش و به طور کلی افرادی که با اعمال خلافکارانه و نامتعارف خود موجبات سلب آسایش و آرامش شهروندان را فراهم می کنند در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه معیار اجرای این طرح گزارشات مردمی و خواسته های شهروندان تهرانی و شکایات ارائه شده به پلیس بود، عنوان داشت: گزارشات مردمی ابتدا اخذ و ضمن تجزیه و تحلیل، مناطق جرم خیز در آن رصد و پس از تایید آغاز شد.

سردار ساجدی نیا، با اشاره به اینکه ماموران پلیس پایتخت در طرح مذکور ضمن حضور مقتدرانه در محلات پایتخت با هرگونه ناهنجاری اجتماعی و افرادی که با انجام رفتار های نامتعارف باعث ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان می شوند؛ برخورد می کنند،گفت: در همین راستا ۲۰ مرحله عملیات از سوی ماموران پلیس های تخصصی پایتخت در بوستان ها و محلات تهران به اجرا درآمد که طی آن مزاحم نوامیس، هنجارشکنان نظم و امنیت محلات و خرده فروشان مواد مخدر بازداشت شدند.

وی در ادامه با تاکید بر محدوده و محلات اجرای طرح های مذکور ازجمله محدوده سرکلانتر های یازده گانه پلیس پایتخت، تصریح کرد: متهمانی که در این طرح ها بازداشت شده اند، پس از انتقال به مقر پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ ضمن پالایش، تشکیل پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی، افراد سابقه دار با هماهنگی هایی که با مقام قضائی صورت گرفته جهت سیر مراحل قانونی و رسیدگی به جرایمشان به دادسراهای مربوطه معرفی شدند.

سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا اظهار داشت: در این عملیات ها ۷۰۸ متهم بازداشت شده که از این تعداد قابل توجه ای از این متهمان پس از بررسی سوابق و تفهیم اتهام راهی مرجع قضایی شده اند و مابقی آنان پس دریافت تذکر به قید تعهد آزاد شده اند و این در حالی است که در بازرسی از وسایل همراه متهمان چندین قبضه سلاح سرد، مقادیری مشروبات الکلی، مقادیر معتنابهی مواد مخدر، محصولات ضد فرهنگی و تعداد قابل توجهی اموال مسروقه کشف و ضبط شده است.

وی این اطمینان را به شهروندان و هشدار را به افراد بزهکار داد که پیگیری طرح امنیت و آرامش در محلات شهر تهران که یک طرح کارشناسی شده است و به جد در دستور کار پلیس قرار دارد و اجرای آن از سوی پلیس های تخصصی و یگان های پشتیبانی و عملیاتی در روز های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

ساجدی نیا ابزار امیدواری کرد که با اجرای طرح های مذکور در آینده نه جندان دور نتایج مثبت حاصل از اجرای طرح امنیت و آرامش در محلات پابتخت که قطعاً به افزایش امنیت پایدار و ارتقاء ملموس احساس امنیت در جامعه کمک شایانی خواهد کرد، را شاهد باشیم.

رئیس پلیس پایتخت در پایان با بیان اینکه تلفن ۱۱۰ در طول شبانه روز همراه مردم بوده و پل ارتباطی شهروندان با نیروی انتظامی می باشد، از شهروندان و خانواده های محترم تهرانی خواست تا هرگونه موارد مشکوک و ضروری از جمله مزاحمت ها، نزاع و درگیری شدید دسته جمعی، شرارت، عربده کشی و تظاهر مستانه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ اطلاع و یا با حضور در پایگاه های پلیس امنیت و یا مراکز انتظامی اعلام کنند تا در دستور کار اقدامات ماموران قرار گیرد.

 منبع: میزان

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا