روسیه به ایران بالگرد می فروشد؟

شرکت بالگردسازی روسیه حاضر در نمایشگاه هوایی ایرشو ۲۰۱۶ در جزیره کیش اعلام کرد که امیدوار به گسترش همکاری ها با ایران برای فروش بالگرد است.

موبنا – این شرکت وابسته به مجتمع صنعتی دولتی روس تک، خبر داده است با چندین فروند بالگرد متوسط و سبک چندمنظوره در نمایشگاه چهار روزه هوایی ایران در کیش که از فردا (چهارشنبه) آغاز می شود، شرکت دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از دفتر مطبوعاتی این شرکت نوشته است: بالگرد های می ـ ۱۷۱А۲، کا ـ ۲۲۶Тو آنسات از جمله مدل های ارائه شده در کیش است.
مقام های شرکت بالگردسازی روسیه همچنین نهم مهرماه اعلام کردند که با شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران (پنها) درباره تحویل مدل آنسات و سازماندهی مونتاژ آن مذاکراتی انجام داده اند.

این شرکت افزوده بود: روسیه و ایران در زمان حاضر شرکت مشترک بالگردسازی ندارند، اما طرف روسی آماده همکاری همه جانبه و تعاون صنعتی است تا در صورت وجود تقاضا نه فقط برای این کشور بلکه برای کشورهای همجوار دیگر در خاورمیانه نیز بالگرد تولید شود.

اوایل شهریورماه نیز این شرکت بر آمادگی فروش بالگردهای سبک چند منظوره آنسات و کا-۲۲۶ ت به ایران تاکید و اعلام کرد که مذاکراتی با طرف های ایرانی برای رسیدن به توافق در این زمینه در حال انجام است.

آلکساندر شربینین مدیر عامل شرکت بالگردسازی روسیه گفته بود: در حال مذاکره با ایران برای تحویل بالگردهای سبک هستیم تا در اختیار بخش های بهداشتی و درمانی این کشور قرار گیرد.
به گفته مقام روسی، در چارچوب این مذاکرات همچنین ایجاد مرکز خدمات فنی و تعمیر بالگردها در ایران بررسی می شود.

انسات و کا-۲۲۶ ت نوعی بالگردهای سبک با کاربری های مختلف به شمار می روند که در عرصه های مختلف از جمله آمبولانس هوایی و امدادی استفاده می شود.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا