دستیار روحانی: هیچ تبعیض مذهبی در ایران وجود ندارد

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی گفت: علما و دانشمندان اسلامی نباید اجازه دهند وهابی ها و داعشی ها در بین مسلمانان چین نفوذ پیدا کنند.

موبنا – «حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی» عصر امروز -سه شنبه- در دیدار اعضای انجمن اسلامی و ائمه جماعات کشور چین با بیان این مطلب افزود: مسئولان چین نگران نفوذ افراط گرایان و داعش در میان مسلمانان این کشور هستند که این نگرانی به حق ودرست است.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی خطاب به این ائمه جماعات تاکید کرد: آگاه کردن جوانان مسلمان چینی و معرفی اسلام راستین به عنوان دین عشق و محبت و امنیت از وظایف شما است.

یونسی با اعلام امادگی برای همکاری با دولت و علمای مسلمان چین برای جلوگیری از ورود گروه های افراطی به چین افزود: البته این به شرطی امکان پذیر است که علمای آگاه چین میدان و فرصت لازم را داشته باشند.

یونسی با بیان اینکه مردم ایران و چین چه امروز و چه در گذشته در طول تاریخ نسبت به هم نگاه مثبتی داشته اند گفت: دو ملت هیچ گاه علیه کشور دیگر اقدام و حرکات بدی نداشته است ؛ چه آن زمان که با چین همسایه بودیم و چه الان که مرزهایمان از یکدیگر دور است.

وی افزود: مردم ایران و چین همواره نسبت به هم خوش بین بوده اند و اکنون نیز دو کشور از نظر روابط فرهنگی و اقتصادی، در موقعیت خوبی هستند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری بیان کرد: مردم ایران نسبت به مسلمانان چین همیشه نگاه خودی و دوستی و احساس همبستگی دارند.

وی تصریح کرد: مردم ایران فکر می کنند در گذشته مسلمانان ایران و چین یک ملت بوده اند و مردم ایران به وسیله شما علمای بزرگ، خودش را در چین حاضر می بیند.

یونسی با اشاره به اینکه «مردم مسلمان چین بخشی از فرهنگ ایران هستند» گفت: هر مسئول و دانشمندی که از ایران به چین سفر می کند مایل است که به مناطق مسلمان نشین این کشور سفر کرده و درباره زندگی آنها مطالعه کند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی همچنین به «جاده ابریشم» اشاره کرد و گفت: این جاده معروف بین چین و ایران یکطرفه نبوده است؛ از یک طرف از چین به همه دنیا کالا صادر می شود و از طرف دیگر از ایران نیز فرهنگ، دین و اخلاق صادر می شود.

یونسی گفت: امیدواریم بخش مسلمان نشین چین مانند بخش های دیگر این کشور توسعه پیدا کند و زمینه مشارکت آنها در همه بخش های اجتماعی فراهم شود.

وی ادامه داد: حتما در مورد اینکه فرصت بیشتری به علمای چین داده شود با مسئولان چینی گفت و گو خواهیم کرد تا زمینه همکاری بین علمای ایران و چین بیشتر فراهم شود.

یونسی با اشاره به وظایف خود در قبال اهل سنت ایران اشاره کرد و گفت: مسلمانان ایران به دو گروه شیعه و سنی تقسیم می شوند که البته اکثریت مردم ایران شیعه هستند؛ چه سنی و چه شیعه در ایران از گذشته با هم مانوس هستند و مشکلی در ارتباط با هم ندارند.

دستیار ویژه رئیس جمهوری با بیان اینکه «هیچ تبعیض مذهبی در ایران وجود ندارد» گفت: اهل سنت در ایران از همه نوع آزادی برخوردار هستند.

یونسی تاکید بر عدم تبعیض بین مذاهب و اقوام را اراده اساسی حاکمیت، رهبری ، رئیس جمهوری و دولت ایران دانست و گفت: اهل سنت در ایران هم در انتخاب رهبری نماینده دارند و هم در مجلس شورای اسلامی و هم در اداره محلی حضور دارند و از هزاران مسجد و مدرسه وقاضی برخوردارند.

وی آزادی ادیان و مذاهب را شرعی و قانونی دانست که دولت نیز بر آن تاکید دارد و ادامه داد: رئیس جمهوری مرا مامور کرده است که بر اجرای این سیاست ها نظارت کنم و کاملا با نمایندگان و علمای اهل سنت ارتباط داشته ام و به نمایندگی از رئیس جمهوری از آنها حمایت می کنم.

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام، اقلیت های دینی و مذهبی خطاب به هیات مذهبی چینی گفت: امیدوارم در روزهایی که در ایران هستید نسبت به مردم و دولت ایران آشنایی لازم را به دست آورید.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا