مشاور مقام معظم رهبری: تصور می‌کنم خصومت آمریکا با ایران ادامه پیدا خواهد کرد

مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی گفت که به انتخاب ترامپ خوشبین نیست.

موبنا – سردار یحیی رحیم صفوی در حاشیه همایش بحران های ژئوپلتیکی جهان اسلام در جمع خبرنگاران گفت: قضاوت کردن راجع به سیاست های آقای ترامپ زود است چرا که او در زمان کاندیداتوری صحبت هایی کرده، احتمال چرخش ایشان وجود دارد. باید ببینیم در عمل چه کار می خواهد بکند.

وی افزود: یعنی چند ماه آینده شاید یک سال آینده ما به عمل وی نگاه می کنیم ولی برداشت کلی این است که ترامپ آدمی است که توجهش به جای ژئواستراتژی و سلطه گرایی و گسترش سلطه آمریکا مثلا از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام به ژئواکونومیک و مسایل اقتصادی است و یک بیزینسمن است و آدمی است که به اقتصاد و درون آمریکا توجه بیشتر دارد یا در بیانات خود مخالف گروه های تروریستی بوده است.

مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی همچنین در خصوص همایش و بحران های جهان اسلام گفت: برای نخستین بار بود که دانشگاهیان ایران، استادان و اندیشمندان خارجی در یک همایش علمی به ریشه های بحران های ژئوپلتیک جهان اسلام همچنین منطقه غرب آسیا که ما در آن واقع شده ایم پرداختند.

وی در جمع بندی همایش اظهار داشت: اصلی ترین ریشه های بحران های ژئوپلتیکی را اندیشمندان این گونه بیان کرده اند که وجود رژیم صهیونیستی در منطقه غرب آسیا، سیاست های آمریکا بخصوص در ۱۵ سال گذشته از اشغال افغانستان و عراق و یا سیاست های برخی از کشورهای تابع آمریکا بخصوص در جنگ یمن، به هر جهت سیاست‌های امریکا در منطقه دومین چالش بزرگ منطقه است.

مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی ادامه داد: برای راهکارها و پیشنهادها که چه باید کرد، اندیشمندان می گفتند که باید جهان اسلام به یک وحدت و یا همگرایی و یا سیاست گذاری برای برخورد با رژیم صهیونیستی و مقابله با سیاست های آمریکا در منطقه به طور خاص در سوریه و عراق و حمایت از این گروه های تروریستی بپردازد.

رحیم صفوی ادامه داد: ما امیدواریم وجود ترامپ برای از بین بردن این گروه های تروریستی که چندین سال است در سوریه و عراق مشغول ادم کشی هستند و یا خروج آمریکایی ها از منطقه خلیج فارس و افغانستان و یا سیاست‌های مربوط به یمن موثر بوده و بتواند نیروهای خود را افغانستان برگرداند.

وی با بیان اینکه آمریکا هم اکنون ۱۰ هزار نیرو فقط در افغانستان دارد، گفت: به هر جهت امیدواریم به آنچه که مخصوصا در رابطه با حضور نظامی امریکا و برخورد با تروریست ها در مواضع خود بیان کرده است عمل کند.

رحیم صفوی گفت: در رابطه با ایران، دوستان و سیاستمداران قدیمی آمریکا و مشاوران به آقای ترامپ خواهند گفت که ایران یک قدرت بزرگ منطقه ای است و باید با ایران کنار بیاید.

وی با بیان اینکه صلح و امنیت پایدار در این منطقه بدون ایران شدنی نیست، گفت: ایران به طور جد به دنبال از بین بردن فتنه گروه های تروریستی است و اگر ترامپ واقعا به این اعتقاد دارد باید با ایران همکار و همگام شود و ایران را به عنوان یک قدرت منطقه ای که حامی صلح و امنیت پایدار نه تنها در منطقه غرب آسیا که برای جهان است بشناسد. ایران خواستار صلح و امنیت در جهان است امیدواریم این حقیقت ها را ترامپ و مشاورانش دریابند.

صفوی با بیان این که “من (به انتخاب ترامپ) خوشبین نیستم اظهار داشت: من به این انتخاب خوشبین نیستم چون آمریکا یک سیستم است و لابی های صهیونیست بخصوص آیپک؛ در آمریکا شش میلیون یهودی زندگی می کنند و بیشترین قدرت اقتصادی در اختیار اینهاست. آیپک یک قدرت بزرگ سیاسی و رسانه‌ای است.

مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی تصریح کرد: من تصور می‌کنم خصومت آمریکا با ایران ادامه پیدا خواهد کرد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا