معاون پارلمانی احمدی نژاد: رهبری به هاشمی‌رفسنجانی هم توصیه کرده بودند کاندیدا نشود

وعده هایی که روحانی درباره برجام داده بود، با وجود گذشت چند ماه هنوز برای مردم تحقق نیافته و محسوس نشده است، بنابراین در انتخابات آتی مردم به دنبال گفتمانی خواهند بود که اولا اقتدار نظام را نشان دهند

موبنا – یک فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه جریان اصولگرا به دنبال دستیابی به وحدت گفتمانی و کاندیدایی در انتخابات ۹۶ است اظهار کرد: اصولگرایان در این دوره یک کاندیدای اصلی خواهند داشت؛ چرا که ما در گذشته به واسطه تعدد کاندیدایی تجربه شکست داشته‌ایم.

محمدرضا میرتاج الدینی در تحلیل وضعیت رقابت های انتخاباتی سال ۹۶ اظهار کرد: در انتخابات سال ۹۶ جریان اعتدال و اصلاح طلب کاندیدایشان مشخص است و از روحانی حمایت می کنند. جریان اصولگرا نیز در حال آماده سازی خود برای حضور جدی در انتخابات است.

وی با بیان اینکه عده ای می خواهند میدان را به سمتی ببرند که انتخابات ۹۶ را غیر رقابتی کنند و از الان روحانی را پیروز میدان اعلام کنند، خاطر نشان کرد: غیر رقابتی کردن انتخابات کار معقولی نیست، در عین حال که این کار بی فایده است چرا که انتخابات ۹۶ انتخاباتی کاملا رقابتی است، زیرا آقای روحانی در سال ۹۲ با رای ناپلئونی انتخاب شد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با بیان اینکه روحانی با اختلافی چند صد هزارتایی پیروز انتخابات ۹۲ شد، تاکید کرد: روحانی با وجود پیروزی در انتخابات ۹۲، تاکنون نتوانسته است که به شعارهای انتخاباتی خود به ویژه در حوزه های اقتصادی عمل کند. او گفته بود که صد روزه تحولی اقتصادی انجام می دهد. اما الان در ماه چهل و یکم عمر دولت، شاهد طولانی تر شدن رکود اقتصادی و افزایش نرخ بیکاری هستیم.

میرتاج الدینی ادامه داد: همچنین وعده هایی که روحانی درباره برجام داده بود، با وجود گذشت چند ماه هنوز برای مردم تحقق نیافته و محسوس نشده است، بنابراین در انتخابات آتی مردم به دنبال گفتمانی خواهند بود که اولا اقتدار نظام را نشان دهند، در ثانی وعده ای عملیاتی با پشتوانه های عملی برای خروج از معضلات و مشکلات اقتصادی جامعه مطرح کند.

معاون پارلمانی دولت دهم در ادامه درباره توصیه رهبر انقلاب به احمدی نژاد مبنی بر عدم حضور در رقابت های انتخاباتی سال ۹۶ با تاکید بر اینکه رهبری از این توصیه ها به آقای هاشمی نیز داشته اند، اظهار کرد: در نظام ما قحط الرجال نیست، که همواره روسای جمهور تکرار شوند. جامعه ما، جامعه انقلابی است و ظرفیت های نهفته ای در آن وجود دارد و همواره چهره های جدید می توانند در آن بروز و ظهور کنند.

وی با بیان اینکه نباید همه چیز را در ظرفیت های گذشته متوقف کنیم ادامه داد: توصیه به عدم حضور احمدی نژاد، تصمیم و هدایت حکیمانه از سوی رهبر معظم انقلاب بود که موضوعش نیز تمام شده است.

میرتاج الدینی در ادامه درباره وضعیت اصولگرایان و اقدامات آنها برای رسیدن به وحدت اظهار کرد: سران جریان ارزشی و انقلابی وهمچنین چهره های شاخص این جریان در تلاش هستند تا در مرحله اول وحدت گفتمانی و سپس وحدت کاندیدایی را در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو محقق سازند.

وی در توضیح معنای وحدت کاندیدایی در اصولگرایان با تاکید بر اینکه این به معنای عدم حضور کاندیدایی دیگر نیست، خاطر نشان کرد: همواره عده ای به صورت انفرادی تصمیم به کاندیداتوری می گیرند، اما وحدت کاندیدایی به این معناست که یک کاندیدای اصلی مشخص می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصولگرایان دو بار از یک سوراخ گزیده نمی شوند افزود: ما معتقدیم که در این دوره جریان اصولگرا یک کاندیدای اصلی خواهد داشت، چرا که ما با تعدد کاندیدایی، تجربه شکست در گذشته را داریم و به همین جهت قضیه گذشته را تکرار نخواهیم کرد.

میرتاج الدینی درباره وضعیت روحانی در انتخابات ۹۶ نیز اظهارکرد: دولتی که چهار سال روی کار است، در رقابت های دوره دوم نمی تواند فقط با شعار وارد شود. بلکه در این دوره باید کارنامه عملکرد قابل ارائه ای داشته باشد.

وی با طرح این پرسش که دولت می خواهد به مردم چه گزارشی از عملکرد خود بدهد، ادامه داد: دولت به جز برجام که آن هم آخرش به درخت سیب و گلابی حواله داده شد که باید صبر کنیم و منتظر بمانیم تا نتیجه اش برآورده شود، کارنامه عملکرد دیگری از خود ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره کارنامه اصولگرایان و پشتوانه مردم در انتخابات ۹۶ خاطر نشان کرد: جریان اصولگرا پایدار و متعهد به آرمان های انقلاب است و عملکرد قابل دفاعی در عرصه های مختلف اقتصادی، عملیاتی، عمرانی و اجرایی دارد که می تواند آنها را به عنوان پشتوانه عملیاتی خود مطرح کند.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا