جلودارزاده: تجمیع بیمه‌ها مورد قبول هیچ‌ کارگری نیست/ با تمام وجود با آن مخالفت می‌کنیم

تجمیع بیمه‌ها مورد قبول هیچ‌کدام از کارگران نیست و درصورتی که چنین اتفاقی بیافتد باتوجه به این‌که قادر به پاسخگویی به مطالبه‌های به‌حق کارگران نخواهم بود، با تمام وجود با آن مخالفت خواهم کرد.

موبنا – عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: منابع مالی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان تعلق دارد که به امانت نزد این سازمان قرار گرفته که بخشی از آن باید صرف درمان و بخشی دیگر نیز صرف بازنشستگی بیمه‌شدگان شود.

سهیلا جلودارزاده با اشاره به تلاش وزارت بهداشت و درمان برای تامین بودجه طرح تحول سلامت از طریق تجمیع بیمه‌ها اعلام کرد: این پیشنهاد با اصرار وزارت بهداشت و درمان در کمیسیون تلفیق مطرح شد که روز گذشته در این کمیسیون رد شد اما ممکن است که این مشکل ادامه پیدا کند.

او گفت: به هر حال تامین اجتماعی همواره درآمدی نقد و کلان دارد که می‌‎تواند پاسخگوی کمبود بودجه طرح تحول سلامت باشد اما واقعیت این است که این اقدام خلاف اخلاق، شرع و قانون است و اقدامی است همچون دست کردن در جیب مردم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: منابع مالی سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان تعلق دارد که به امانت نزد این سازمان قرار گرفته که بخشی از آن باید صرف درمان و بخشی دیگر نیز صرف بازنشستگی بیمه‌شدگان شود.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس دهم با تاکید بر این‌که همه دولت‌ها نگاهی خاص به این منابع داشته‌اند، گفت: در دوران دفاع مقدس و در سال‌های جنگ این منابع با بهره‌های ۳ و ۴ درصدی در بانک‌ها قرار گرفت که پشتوانه دولت باشد و در تمام موقعیت‌های بی‌پولی به دولت‌ها کمک شده و دولت نیز سهم خود را پرداخت نکرده اما در آن زمان کارگران همان‌طور که جان‌شان را تقدیم کردند، منابع مالی خود را نیز در اختیار دولت گذاشتند و امروز با آن زمان تفاوت دارد.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تجمیع بیمه‌ها مورد قبول هیچ‌کدام از کارگران نیست و درصورتی که چنین اتفاقی بیافتد باتوجه به این‌که قادر به پاسخگویی به مطالبه‌های به‌حق کارگران نخواهم بود، با تمام وجود با آن مخالفت خواهم کرد.

جلودارزاده در پایان تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی مترصد ساخت بیمارستان‌های جدید در اقصا نقاط کشور است و استفاده از این منابع در طرح تحول سلامت درست نیست و با توجه به تلاش وزارت بهداشت برای استفاده از این منابع امیدوار هستیم، مجلس عاقلانه تصمیم‌گیری کند.

 منبع: ایلنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا