رئیس جمهور کره جنوبی وکیل گرفت

“یو یونگ ها” عضو سابق کمیسیون ملی حقوق بشر دولت کره جنوبی، وکالت پارک گئون هائه را بر عهده گرفته است.

موبنا – دفتر رئیس جمهور کره جنوبی اعلام کرد، پارک گئون هائه در آستانه بازجویی توسط دادستان‌ها یک وکیل را استخدام کرده است.

به نقل از رویترز، در حالی که دادستان های کره جنوبی قصد دارند از پارک گئون هائه در ارتباط با پرونده رسوایی سیاسی و مالی بازجویی کنند، وی یک وکیل استخدام کرده است. پارک نخستین رئیس جمهور در تاریخ کره جنوبی است که به خاطر پرونده قضایی تحت بازجویی قرار می گیرد.

“یو یونگ ها” عضو سابق کمیسیون ملی حقوق بشر دولت کره جنوبی، وکالت پارک گئون هائه را بر عهده گرفته است.

یک مقام دفتر دادستان سئول در این باره تاکید کرد: سئوال و بازجویی از رئیس جمهور به احتمال زیاد اواخر هفته جاری انجام خواهد شد. ولی این احتمال هم وجود دارد که این بازجویی به تعویق بیفتد.

در حالی که تحقیقات قضایی درباره پرونده رسوایی سیاسی و مالی نزدیکان پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی همچنان ادامه دارد، دادستان ها از برخی از مقام‌های ارشد شرکتهای بزرگ این کشور از جمله هیوندای موتور بازجویی کرده و قصد دارند تا رئیس شرکت سامسونگ را نیز برای ادای توضیحات احضار کنند.

تحولات سیاسی کره جنوبی در شرایطی است که روز شنبه دهها هزار نفر از زنان و مردان به یکی از بزرگترین تظاهرات ضد دولتی طی دهه های اخیر در سئول پیوستند تا اعتراض خود را نسبت به عملکرد رئیس جمهور کره جنوبی نشان دهند.

تظاهرات کنندگان معترض با برپایی راهپیمایی در سئول خواستار استعفای پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی به خاطر رسوایی فساد شدند.

ریاست جمهوری پارک گئون هائه در پی اتهامات مطرح شده درباره دخالت یکی از دوستان نزدیکش در امور دولتی با تنش و چالش همراه شده است.

رسوایی مربوط به دخالت “چوی سون سیل” دوست نزدیک پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی در امور سیاسی و تصمیم گیری های کلان کشور، همچنان ادامه دارد.

 منبع: تسنیم 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا