اذان در صحن پارلمان اسرائیل

یک نماینده عرب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) در اعتراض به پیش‌نویس قانون منع پخش اذان در مساجد قدس در صحن کنست اذان داد.

موبنا -احمد طیبی، نماینده عرب کنست در اعتراض به پیش‌نویس قانون منع پخش اذان در مساجد قدس، در صحن کنست رژیم صهیونیستی پشت تریبون رفت و اذان داد.

کمیته وزارتی دولت رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانونی که توسط موتی یوگیو، عضو حزب راست‌گرای خانه یهودی و شماری دیگر از نمایندگان راست‌گرا ارائه شده بود، موافقت کرد و قرار است این قانون به منظور تصویب نهایی به کنست ارائه شود.

به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی اجازه پخش اذان از مساجد قدس را نخواهد داد؛ با این ادعا که صدای اذان موجب آزار و اذیت شهرک‌نشینان صهیونیست می‌شود. همچنین به موجب قانون مذکور، پلیس رژیم صهیونیستی می‌تواند موذنین را بازخواست کرده و مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد و حتی احکام و جریمه‌های مالی را نیز بر آنها اعمال کند.

قانون مذکور با واکنش‌ها و محکومیت‌های گسترده‌ای همراه بود و جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ نیز تأکید کرده بود که هرگز اجازه اجرای چنین قانون نژادپرستانه‌ای را نخواهد داد. این جنبش روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اذان یکی از شعائر دین مبین اسلام است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز تأکید کرد که موافقت دولت رژیم صهیونیستی با پیش‌نویس قانون منع پخش اذان از مساجد قدس به ویژه مسجد مبارک الاقصی، اقدامی بسیار خطرناک در راستای تغییر آثار و نشانه های اسلامی شهر قدس و مقدسات آن است.

از سوی دیگر، حکومت خودگردان فلسطین اعلام کرده است که مساله منع پخش اذان از مساجد واقع در مناطق اشغالی را در سطح ‌بین‌المللی پیگیری و موضوع را در شورای امنیت مطرح خواهد کرد.

 منبع: ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا