مصدومیت شدید کشاورز ۱۷ ساله بوکانی در انفجار مین

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: کشاورز ۱۷ ساله براثر انفجار مین در مزرعه کشاورزی خود در روستای سراب از توابع بخش سیمنیه شهرستان بوکان به شدت از ناحیه دست و صورت مجروح شد.

موبنا – ‘ابراهیم الماسی’ دوشنبه شب افزود: پسر ۱۷ ساله هنگام برداشت چغندرقند همراه پدرش دستش با مین برخورد کرده و از ناحیه هر دو دست و یک چشم به شدت آسیب دیده است.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: این احتمال وجود دارد که مین مربوط به دوران جنگ تحمیلی بوده و براثر فرسایش زمین و با شخم زدن روی سطح زمین آمده است.

الماسی اظهار کرد: شدت جراحت به حدی است که باید یک چشم کشاورز تخلیه و هر دو دست از ناحیه ساعد قطع شود.

منابع آگاه محلی نیز درخصوص علت حادثه انفجار مین اظهار می کنند: این کشاورز خاک پایگاه قدیمی را به داخل مزرعه خود حمل کرده و این مین همراه خاک به مزرعه منتقل شده است.

به گفته این منابع ؛ کشاورز بوکانی نیز از روی کنجکاوی مین گل آلود را برداشته و به زمین کوبیده که موجب انفجار و حادثه دلخراش شده است.

شهرستان بوکان منطقه و زمین آلوده به مین ندارد و احتمال وجود مین تنها در پایگاه های نظامی قدیمی متروک می باشد که بیشتر آنها تخلیه و پاکسازی شده است.

وقوع چنین رویدادی حداقل طی پنج سال گذشته در این شهرستان بی سابقه بوده است.
روستای سراب از توابع بخش سیمینه بوکان پرجمعیت ترین روستای منطقه بوده و در حدود ۴۰ کیلومتری شهرستان بوکان قرار دارد.

شهرستان بوکان با ۲۲۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد بیش از ۱۷۶هزار نفر در شهر و بقیه در روستا ساکن هستند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا