عراقچی: آمدن ترامپ چندان هم برای برجام مشکل ساز نیست

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه و رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: آمدن ترامپ خیلی هم برای برجام مشکل ساز نیست.

موبنا – سید عباس عراقچی که روز دوشنبه در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری درباره دیپلماسی آب سخن می گفت، در ابتدای سخنان خود به طنز گفت: این دعوت( سخنرانی در مرکز) مربوط به دو سه ماه قبل است. آقای آشنا دو سه ماه قبل دعوت کردند.

وی افزود: فکر نکنند الان که ترامپ آمده عراقچی ناامید شده و در کار آب زده!

رییس ستاد پیگیری اجرای برجام گفت: هرچند که فکر می کنم ترامپ خیلی هم برای برجام مشکل ساز نیست.

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه عصر دوشنبه در نشست ‘چالش‌های هیدروپلیتیک ایران و دیپلماسی آب’ در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری سخنرانی کرد.

عراقچی در این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص بهره گیری از ظرفیت های کنوانسیون پاریس و ظرفیت های دوره پسابرجام در بحث منابع آبی اظهار داشت: بر اساس کنوانسیون پاریس مبالغ سنگینی پیش بینی شده تا در پروژه ها خرج شود.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه گفت: برجام موانع را از سر راه برداشته و این که هر دستگاهی چقدر می تواند منابع را جذب کند، خودش می داند.

وی با اشاره به اینکه این طور نیست که برجام همه مشکلات را حل کند، افزود: برجام موانع را برداشته است، اما این دستگاه ها هستند که باید از فرصت ها استفاده کنند.

عراقچی همچنین در این نشست مساله آب را جهانی دانست و گفت:‌ امروز مساله آب جهانی شده است؛ این ‌ها مسوولیت ما در وزارت خارجه را سنگین می ‌کند و چه بسا ضرورت دارد نهادهایی در این زمینه برای بررسی مساله آب در وزارت خارجه و دیگر نهادها تشکیل شود.

 منبع: ایرنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا