ابراهیم اصغرزاده: دولت آمریکا ناچار است از برجام دفاع کند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت آمریکا به عنوان یک پایه معاهده بین المللی برجام ناچار است از برجام دفاع کند.

موبنا – ابراهیم اصغرزاده درباره روی کارآمدن دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا و تاثیر آن در برجام افزود: دموکراسی همیشه روش هایش معلوم ولی نتایجش نامعلوم بوده است؛ به طوری که از دموکراسی می تواند کسی مثل ترامپ بیرون بیاید و بعد برای خود دمکراسی مزاحمت ایجاد کند.

وی با بیان این که ترامپ به دلیل مداخله اش در مساله برجام و به خاطر انتقادی که نسبت به برجام دارد می تواند برای ما مزاحمت ایجاد کند، گفت:

مداخلات و کارشکنی های آمریکا امکان دارد ابزار دست تندروها در داخل شود و بگویند این دولت کاری از دستش بر نیامده است و برجام چیز خوبی نبوده است و حالا دیدید که ما گفتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس سوم گفت: به نظر من آقای روحانی و دستگاه دیپلماسی درخصوص برجام کار خودشان را کرده اند و به دنیا نشان داده اند که از الگوی مذاکره و گفت و گو پیروی می کنند و تحت هیچ شرایطی زیر میز نمی زنند.

اصغرزاده افزود: ما در طول این سه سال و به خصوص این چند ماه آخر بعد از تصویب برجام با مقاومت هایی در برداشتن تحریم ها مواجه بودیم اما زیر میز نزدیم و نشان دادیم که به قولی که می دهیم وفادار هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: این حضور جدید ایران در صحنه بین الملل همراه با یک نوع اعتماد سازی است؛ یعنی پیش بینی پذیربودن ملت ایران که این محصول دولت آقای روحانی است؛ بنابراین، دولت تدبیر و امید تا اینجا یک برگ برنده و الگو دارد.

اصغر زاده اضافه کرد: آقای روحانی علاوه بر تمرکز بر روی برجام در مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در داخل هم تمرکز داشته باشد و به گونه ای عمل کند که پشتوانه اجتماعی دولت تقویت شود؛ چرا که این پشتوانه اجتماعی باعث می شود که برجام هم پایدار شود.

نماینده دوره سوم مجلس ادامه داد: امیدوارم در ماه های باقی مانده، آقای روحانی با برنامه ریزی و با دقت عمل وارد کمپین انتخاباتی شود؛ چونکه اگر آقای ترامپ در کاخ سفید نشست و با همکاری کنگره شروع به کارشکنی کرد، ما باید راه های مختلفی را برای همکاری با اروپا و با بقیه کسانی که برجام را امضا کردند، داشته باشیم.

وی افزود: در نهایت اگر در برجام ما هم برگشت کنیم دنیا می پذیرد که مجبور بودیم برگشت کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به این که سیاست آقای روحانی و دستگاه دیپلماسی باید بالا بردن هزینه معنوی و سیاسی کاخ سفید باشد گفت: اولویت ما باید بازدارندگی سیاسی، گفت و گو با افکار عمومی دنیا و ارتباط با حکومت های اروپایی و ارتباط با خیلی از کشورهایی باشد که پای برجام را امضا کرده اند.

اصغرزاده درعین حال گفت: گفت و گو با آمریکا به هیچ وجه به معنی رابطه با آمریکا نیست ؛ دو کشور می توانند متخاصم باشند ولی گفت و گو کنند.

وی ادامه داد: معتقدم که دولت روحانی برای مقابله با دست اندازی های آقای ترامپ و جمهوریخواهان در کنگره باید لابی خودش را با دمکرات ها، ایرانیان مقیم آمریکا و روشنفکران و گروه های مختلف اجتماعی این کشور برقرار کند.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا