امکان تدفین زائران فوتی اربعین در قبرستان وادی‌السلام

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: اگر زائری در ایام اربعین در عراق از دنیا برود و خانواده‌اش رضایت داشته باشد، امکان دفن وی در قبرستان وادی‌السلام وجود دارد.

موبنا – حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق درباره ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی توسط بعثه به فارس گفت: مراسم اربعین حسینی آنقدر گسترده و عظیم است که یک نهاد به تنهایی نمی‌تواند خدمت‌رسانی کند، لذا ستاد اربعین تشکیل شد و برنامه‌های فرهنگی به نماینده بعثه حجت‌الاسلام دکتر احمدی واگذار شد. باقی کارها هم تقسیم شده است و هر نهاد مشغول کار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر زائری به نام حج و زیارت (مانند ایام عادی)‌ اعزام نمی‌شود و همه تحت عنوان اربعین می‌آیند. در زمان غیر اربعین حج و زیارت و بعثه مشغول کارها هستند اما اکنون ستاد مرکزی اربعین تشکیل شده و کارها در روال آن پیش می‌رود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: شور و عشق و هیجان مردم ستودنی است و هر چه بیشتر باید به سمت معرفت بیشتر و بصیرت‌‌افزایی برود. اربعین بازخوانی عاشوراست و عاشورا برای این حقیقت بود که اسلام ناب -همان اسلامی که درغدیر معرفی شد- ‌در صحنه عالم تبلور پیدا کند. لذا وقتی می‌گوییم معرفت یعنی مردم به امامت عشق خود را نشان دهند و پیمان ببندند.

وی افزود: کربلا مقابله اسلام اصیل با اسلام دروغین بود. الان هم داعش مولود استکبار و مروج اسلام دروغین است و برای بدنامی اسلام اصیل تبلور یافته، اما مردم شریف عراق آنقدر بصیرت دارند که با آن در حال مقابله هستند.

حجت‌الاسلام نجفی در پاسخ به این پرسش فارس که «در مواقع معمولی اگر زائری از کاروان‌های رسمی ایران فوت کند و خانواده‌اش رضایت داشته‌اند، در قطعه مخصوص ایرانی‌ها در وادی‌السلام دفن می‌شود، در ایام اربعین وضعیت به چه صورت است؟» گفت: اگر زائری در ایام اربعین در عراق از دنیا برود و خانواده‌اش رضایت داشته باشد، پس از انجام هماهنگی‌‌ها امکان خاکسپاری در یکی از قسمت‌های متعدد قبرستان وادی‌السلام دفن می‌شود.

 منبع: فارس

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا