بررسی طرح آلبوم اولی‌ها در جایزه باربد

باید بخشی وجود داشته باشد که آلبوم اولی ها یعنی همان هنرمندانی که برای اولین بار اثری را تولید می کنند در جایزه حضور داشته باشند.

موبنا – مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اشاره به تغییرات انجام گرفته در جایزه «باربد» تاریخ مهلت ارسال آثار متقاضی شرکت کننده در این بخش را اعلام کرد.

حمیدرضا نوربخش مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر درباره مکانیزم جمع‌آوری آثار برای جایزه‌ باربد گفت: تمامی آثار متقاضی در سبک های مختلف موسیقایی که در فاصله مهر ۹۴ تا مهر ۹۵ تولید شده در بخش جایزه «باربد» سی و دومین جشنواره موسیقی فجر مورد بررسی قرار می گیرد. این در حالی است که علاقمندان برای شرکت در این بخش تا اواسط آذر ماه فرصت دارند آثار خود را به انجمن موسیقی ایران ارسال کنند.

نوربخش در مورد حوزه‌ داوری جایزه‌ باربد اظهار کرد: ما همانند سال گذشته تعدادی از افراد شاخص هر حوزه را برای داوری دعوت می‌کنیم، منتها پارسال داوری ضعف‌هایی داشت که سعی کردیم با گفتگو با کارشناسان و کسانی که نقدی به داوری داشتند نواقص را اصلاح کنیم و تمام سعی‌مان را می‌کنیم تا داوری بدون نقص روال خود را طی کند. به هر ترتیب هدف اولیه‌ ما این بود که جایزه باربد جایگاه و اهمیت خود را پیدا کند، به این دلیل که خلاء آن محسوس بود. ما جایزه‌ای در این زمینه نداشتیم که با اهمیت باشد و بتواند فعالیت‌های موسیقی را تحت تأثیر قرار دهد به همین هدف اولیه‌ ما این است این جایزه بتواند هرچه بیشتر جذاب و با اهمیت شود.

مدیر سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در بخش دیگری از صحبت های خود به اضافه شدن یک بخش جدید به جایزه باربد این دوره از جشنواره اشاره کرد و گفت: نوازندگی، آهنگسازی، خوانندگی و تنظیم بخش هایی بودند که سال گذشته در ردیف برترین های جایزه باربد جشنواره قرار داشت که امسال این بخش ها بیشتر خواهند شد. به عنوان نمونه در این فضا باید بخشی وجود داشته باشد که آلبوم اولی ها یعنی همان هنرمندانی که برای اولین بار اثری را تولید می کنند در جایزه حضور داشته و از شرکت کنندگان حمایت ویژه صورت گیرد تا هم هنرمندان معرفی شده و هم این کار زمینه ساز تولید آثاری بعدی شان باشد.

 منبع: مهر

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا