سبحانی نیا فعال اصول‌گرا: جلیلی و قالیباف آماده کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ هستند

مسائلی را که دیگران تا به امروز به خاطر هیبت و هیمنه آمریکا مطرح نکرده بودند ترامپ بی پرده و صریح عنوان کرد. در واقع او خارج از اصول دیپلماتیک رفتار کرد اما مورد اقبال مردم واقع شد.

موبنا – نماینده پیشین مجلس گفت: اصولگرایان در تلاشند تا به کاندیدای واحد برسند. مهم آن است که وحدت و اتفاق نظر در جناح اصولگرا برای رسیدن به کاندیدای واحد وجود داشته باشد.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا با اشاره به اینکه اصولگرایان در تلاشند تا به کاندیدای واحد برسند افزود: مهم آنست که وحدت و اتفاق نظر در جناح اصولگرا برای رسیدن به کاندیدای واحد وجود داشته باشد. و گرنه با وجود اختلاف نظر نمی توان امیدوار بود.

سبحانی نیا در مورد استفاده مجدد اصولگرایان از چهره های شکست خورده در انتخابات قبل برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ گفت: حضور کاندیدهایی که قبلا حضور داشتند و چهره های شناخته شده‌ای هستند از یک نگاه چندان مثبت نیست اما با نگاهی دیگر از این جهت که نامزد جدید تا بخواهد خودش و دیدگاه هایش را معرفی کند طول خواهد کشید مثبت است. چهره هایی همچون قالیباف، جلیلی و … برای حضور در انتخابات حاضر هستند و احتمال کاندیداتوری آنها وجود دارد.

این نماینده ادوار مجلس در مورد دوران پسانمایندگی‌اش گفت: نمایندگی محدودیت‌ها و آزادی های خاص خودش را دارد، هم اکنون آزادانه تر تصمیم می گیرم، در مجلس تصمیمات جمعی بود اما حالا تصمیاتم به شکل فردی است.

وی با بیان اینکه پس از دوران نمایندگی خود قاعدتا باید به وزارتخارجه باز می‌گشتم، افزود: اما در همان دوران نمایندگی درخواست بازنشستگی خود را به وزارت کشور فرستادم چرا که سنوات خدمتی‌ام پر شده بود. هم اکنون یکسری کارهای شخصی دارم که در حال انجام آن هستم. تدریس می‌کنم و قرار است دو نشریه را فعال کنم.

این چهره سیاسی اصولگرا در بخش دیگری از گفتگوی خود در مورد نتیجه حاصل شده در انتخابات آمریکا و پیروزی دونالد ترامپ گفت: علی رغم آنکه تمام نظرسنجی ها خبر از پیروزی خانم کلینتون را می داد سرانجام ترامپ برنده شد. مسائلی را که دیگران تا به امروز به خاطر هیبت و هیمنه آمریکا مطرح نکرده بودند ترامپ بی پرده و صریح عنوان کرد. در واقع او خارج از اصول دیپلماتیک رفتار کرد اما مورد اقبال مردم واقع شد.

وی با بیان اینکه هنوز برای قضاوت تاثیر پیروزی ترامپ بر فضای سیاسی ایران زود است؛ افزود: برخی از مسائلی که آقای ترامپ مطرح کرد آنها شاید مسائل انتخاباتی باشد و رویکردهای آن در آینده تغییر کند. چون در اولین صحبتهای خود در جمع طرفدارانش برای قدردانی و تشکر متفاوت از آنچه که در انتخابات مطرح می کرد سخنرانی کرد و به نوعی با ملایمت و منطقی تر از گذشته حرف زد. و به اعتقاد من در آینده هم به همین منوال در قبال ایران رفتار خواهد کرد.

سبحانی نیا افزود: ترامپ قادر نخواهد بود اجماع بین المللی را بر علیه جمهوری اسلامی بوجود آورد چرا که رییس جمهور فرانسه، صدر اعظم آلمان و خانم موگرینی هر کدام به نوعی در برابر اظهارات او موضع گرفتند. هنوز واکنش های او در پرده ابهام قرار دارد و می تواند نگاه کلی آمریکا ، سیاست های اروپایی، آسیایی و خاورمیانه ای را متفاوت بشود و من گمان می کنم نگاه او به مسائل خاورمیانه همچون رفتار با قطر، سوریه و عربستان حتما از کلینتون بهتر خواهد بود و نباید چندان نگران بود.

وی در مورد شباهت پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و احمدی نژاد در انتخابات سال ۸۴ گفت: برخی تبلیغات به روش های سنتی انجام می گیرد وگاهی هنجارشکنی هایی انجام می گیرد. این هنجارشکنی ها بعضا بیان برخی واقعیت های درون جامعه است، و به اعتقاد من در آمریکا و ایران هم همین اتفاق افتاد.

 منبع: خبرآنلاین 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا