ترامپ سامسونگ و ال‌جی را به دردسر می‌اندازد

طی یک سال گذشته کمپین‌های تبلیغاتی مختلف برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا برگزار شد و سرانجام «دونالد ترامپ» مدیریت کاخ سفید را برای چهار سال آینده از آن خود کرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این روزها کاربران جهانی صحبت‌های فراوانی را در مورد احتمال اعمال تصمیمات ترامپ به میان می‌آورند که او در زمان فعالیت‌های تبلیغاتی خود به زبان آورده بود. این صحبت‌ها دو شرکت ال‌جی و سامسونگ را هم نگران کرده است.

سامسونگ و ال‌جی که دفتر مرکزی هر دو آنها در کره جنوبی واقع شده است، سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا را در اختیار دارند و بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده ۲۶ درصد این بازار در اختیار سامسونگ و ۱۳ درصد آن در اختیار ال‌جی است.

trump-samsung-lg-2

«پارک هیونگ-وو» از تحلیلگران مرکز SK Securities در این خصوص گفت: «اگر دولت جدید آمریکا تعرفه‌های ورود کالا به این کشور را افزایش دهد، گوشی‌های هوشمند خارجی در آمریکا گران می‌شوند و احتمالا همین مسئله باعث می‌شود سامسونگ و ال‌جی نتوانند مانند گذشته در خاک آمریکا گوشی بفروشند. این مسئله اجتناب‌ناپذیر است که با سیاست‌های ترامپ، دو شرکت کره‌ای مذکور در آینده نه چندان دور با کاهش قابل ملاحظه فروش گوشی‌های خود در آمریکا مواجه می‌شوند».

البته این اتفاق فقط گریبانگیر سامسونگ و ال‌جی نخواهد شد. زیرا شرکت‌های چینی تولیدکننده گوشی هوشمند نیز از هم‌اکنون ابزار نگرانی کرده‌اند تا سیاست‌های ترامپ آنها را دچار مشکل کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا