رونمایی از تندیس مولانا در جشنواره فیلم کوتاه

تندیس جدید جشنواره فیلم کوتاه تهران به نام تندیس مولانا رونمایی شد.

موبنا – مراسم رونمایی از تندیس مولانا که از این دوره به برگزیدگان جشنواره اعطا می شود در ششمین روز جشنواره سی و سوم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مدیران و فیلمسازان جشنواره سی و سوم برگزار شد، علیرضا کریمی صارمی به تشریح دلایل تغییر تندیس جشنواره پرداخت و گفت: تندیس قبلی جشنواره فیلم کوتاه تهران از زمانی که این رویداد با نام جشنواره انجمن سینمای جوان برگزار می شد، تغییر اساسی نکرده بود و هر بار با تغییرات جزیی همراه بود. آن تندیس در زمان خودش طراحی متفاوت و ویژه ای داشت اما در ۳۳ سالگی این جشن با موافقت دبیر جشنواره تصمیم گرفتیم با حفظ ماهیت اصلی تغییراتی در تندیس جشنواره ایجاد کنیم که این تغییرات پس از بررسی ها و اصلاحات فراوان به شکل کنونی رسید.

مدیر جشنواره فیلم کوتاه تهران تاکید کرد: سعی کردیم تندیسی طراحی کنیم که شایستگی جوانان فیلمساز را داشته باشد. در واقع این تندیس، تندیس اندیشه است و به کسانی اهدا می شود که پرچمداران سینمای آینده ایران هستند.

فرید فرخنده کیش، دبیر سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران نیز با بیان اینکه تندیس یک جشنواره باید نشان گر فرهنگ عمومی آن جامعه باشد، گفت: تندیس مولانا هم تصویر زیبایی دارد و هم فرهنگ غنی ایران را نمایندگی می کند. بخصوص برای فیلمسازان خارجی که در بخش بین الملل حضور دارند و برگزیده این جشنواره می شوند، این تندیس نمادی از فرهنگ و هنر ایرانی است.

در ادامه این مراسم از تندیس مولانا در حضور فیلمسازان و اهالی رسانه رونمایی شد.

 منبع: مهر 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا