دیسکاوری یا گرند چروکی

تخمین زده می‌شود که خودرو جدید جیپ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حدود ۳.۵ ثانیه به ثبت برساند که در این صورت آن را تبدیل به سریع‌ترین محصول موجود در کلاس خود می‌کند.

موبنا – شاسی‌بلندها و SUV ها. به نظر می‌رسد هر کسی این وسایل نقلیه قد بلند و توانمند را دوست دارد. این خودروها در مدل‌های بزرگ و کوچک وجود دارند و کاربرانشان را تا نوک قله کوه‌ها می‌برند.

به نقل از “اتوگاید”، این خودروها هر روز محبوب‌تر شده و به راحتی بر سلیقه خودرویی مردم در سال‌های گذشته اثرگذاشته‌اند. در میان شاسی‌بلندها تعداد کمی از خودروها با قابلیت‌های آفرودی طراحی شده‌ که از میان آنها می‌توان به جیپ‌گرند چروکی و لندروور دیسکاوری اسپورت اشاره کرد. هر دوی این خودروها از قدرتمند‌ترین آفرودی‌ها بوده و متاسفانه در هنگام حرکت گرد و خاک زیادی ایجاد کرده و گل‌و لای فراوانی را به اطراف پرتاب می‌کنند.

دیسکاوری یا گرند چروکی/کدام آفرودی سریع‌تر یه قله بازار می‌رسد؟

دیسکاوری لندروور در فرآیند تغییر چهره یا همان فیس‌لیفت، به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر مجهز شده و تنها با این مدل از موتور ارائه می‌شود. این موتور با گشتاور ۳۳۸ نیوتن‌متر توانی حدود ۲۴۰ اسب‌بخار دارد. این مدل از لندروور به یک سامانه انتقال قدرت ۹ سرعته خودکار مجهز شده و با قابلیت محرک ۴ چرخ ارائه می‌شود.

فاصله دو محور در این خودرو حدود ۲ متر و ۷۴ سانتی‌متر و طول کلی آن به ۴ متر و ۵۷ سانتی‌متر می‌رسد. با وجود این آمار و ارقام دیسکاوری از گرند چروکی کوچکتر است. فاصله بین دو محور در گرند چروکی به ۲ متر و ۹۱ سانتی‌متر و طول آن به ۴ متر و ۸۴ سانتی‌متر می‌رسد.

موتور جیپ بر پایه یک مدل ۳.۶ لیتری “پنتا استار” V6 با گشتاور ۳۵۲ نیوتن‌مترو خروجی ۲۹۵ اسب بخار طراحی شده است. اما کاربران می‌توانند در صورت تمایل از یک موتور دیزلی ۵.۷ لیتری V8 یا یک مدل ۶.۴ لیتری از نسخه STR اسپورت “همی” بهره‌مند شوند. استفاده از سامانه انتقال قدرت در این خودرو هیچ ارتباطی به نوع پیشرانه انتخابی ندارد و تمام مدلهای گرند چروکی به یک سامانه انتقال قدرت ۸ سرعته مجهز می‌شوند.

گرند چروکی به منظور حفظ میراث غنی خود با قابلیت حرکت چهار چرخ در نسخه‌های مختلف ارائه خواهد شد، اما برای بهره‌وری بیشینه کاربران می‌توانند از قابلیت محرک ۲ چرخ استفاده کنند.

مشتریان با ۳۸ هزار دلار قادر به خرید یک لندرووردیسکاوری در سطح پایه هستند. اما برای خرید تریم “لاردو” پایه جیپ باید حدود ۳۰ هزار دلار خرج کنند.

تخمین زده می‌شود که خودرو جدید جیپ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حدود ۳.۵ ثانیه به ثبت برساند که در این صورت آن را تبدیل به سریع‌ترین محصول موجود در کلاس خود می‌کند. این خودرو با این ویژگی می‌تواند رقیب بزرگ دیسکاوری یا شاسی‌بلند ماکان پورشه محسوب شود. اما لندروور می‌گوید که در شتاب صفر تا صد کیلومتر بهتر از پیشرانه‌ شش سیلندر Td6 نسل‌های قبلی است و شتاب آن با ۲ دهم ثانیه بهبود به ۱۰.۵ ثانیه رسیده است. موتورهای دیگر در این خودرو باعث می‌شوند تا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دیسکاوری به ۸.۳ ثانیه نیز برسد.

 منبع: عصرایران 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا