کاهش ساعت کاری مراکز معاینه فنی تا اطلاع ثانوی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی از اعمال قانون و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده طرح زوج و فرد بصورت مکانیزه با استفاده از دوربین خبر داد.

موبنا -حسینی منش در ارتباط با وضعیت مراجعات گفت: از ابتدای آبان ماه با شروع طرح کاهش و یک ماه پیش از آن وضعیت مراجعات به مراکز به نحوی بوده که روزانه حداقل ۷۰۰۰ دستگاه خودرو به مراکز ۱۳ گانه معاینه فنی خودرو شهرداری تهران مراجعه کرده‌اند که به همین دلیل جهت به حداقل رساندن زمان معطلی و صف های انتظار این مجموعه نسبت به افزایش ساعت کاری مراکز در دو شیفت کاری از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۲:۰۰ شب اقدام کرد.

وی افزود: خوشبختانه با مراجعه حدود ۳۰۰هزار دستگاه خودرو در این مدت و توزیع مناسب مراجعات در حال حاضر خدمات ارائه شده به مشتریان در این مراکز در کمترین زمان و بدون معطلی انجام می شود و در شیفت دوم کاری میزان مراجعات کاهش یافته است به همین واسطه ساعت کاری کلیه مراکز به استثناء مرکز بیهقی و دماوند که تا ساعت ۲۱:۰۰ فعال هستند به ساعت ۱۷:۰۰( از روز دوشنبه مورخ ۲۴ آبان )کاهش خواهد یافت.

وی در خصوص تشدید آلودگی هوا در چند روز اخیر و تصمیمات اتخاذ شده کمیته اضطرار در خصوص برخورد با خودروهای دودزا وفاقد معاینه فنی تصریح کرد: اقدامات اینگونه، بدون تردید تنها به عنوان مسکنی موقت برای این بیماری آلودگی هوا در کلانشهر تهران بوده و چاره ایی صحیح برای حل این معضل نیست و نگاهی به تجربیات سنوات گذشته نیز که تنها به صورت مقطعی الزامات و محدودیت های اعمال شده و در نهایت هیچ گونه تاثیری نداشته، مبین این مسئله است .کاهش آلودگی هوا که مستقیما با سلامت عمومی جامعه سروکار دارد وبه شدت جان انسانها را تهدید می کند نیاز به اقدامات پیشگیرانه اساسی قبل از وقوع آلودگی هوا در فصل شروع سرما دارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود یکی از اقدامات اساسی که در این زمینه بایستی صورت بپذیرد تصویب لایحه هوای پاک در مجلس شورای اسلامی و کاهش قانون معافیت معاینه فنی از ۵ سال به ۲ سال است که هرچه زودتر نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بایستی در کمیسیون های تخصصی نسبت به اصلاح و پیگیری تصویب جزئیات این قانون اقدام نمایند. براساس تحقیقات دانشگاهی و تجربیات سایر کشورها که با معضل آلودگی هوا روبرو بوده اند بالغ بر ۸۰ درصد آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک یعنی خودروهاست.

حسینی‌منش خودروهایی که به دلایل مختلف از پایین بودن شرایط استاندارد گرفته تا شرایط بد نگهداری توسط راکبین به جای تامین رفاه حال شهروندان به بلای جان آنان، عزیزان و فرزندانشان تبدیل گشته است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران افزود: یکی دیگر از اقدامات اساسی در این راستا، سخت گیرانه کردن استاندارد و حدود مجاز آلایندگی خروجی از اگزوز خودروها در شهر تهران در مقایسه با سایر شهرهای دیگر می باشد که این مساله بایستی به جد توسط سازمان مسئول یعنی سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شود. در سایر کشورهای دنیا در پایتخت ها و یا شهرهای با آلودگی بیشتر جهت کنترل آلودگی هوا که بخش عمده آن مربوط به تردد خودروهاست، قوانین سخت گیرانه تری در بحث کنترل آلایندگی خودروها نسبت به سایر شهرها اعمال می شود. بدون تردید این مسئله بایستی توسط شهر تهران نیز انجام شود.

بنا براعلام روابط عمومی ستاد معاینه فنی شهرداری تهران، حسینی‌منش با اشاره به اعمال جریمه روزانه ۵۰ هزار تومان برای خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده زوج و فرد پایتخت افزود بنابر مصوبه شورای عالی ترافیک کشورکنترل معاینه فنی به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین بزودی به کل شهر تهران تسری خواهد یافت و شهروندان با توجه به خلوتی مراکز هرچه زودتر نسبت به انجام معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

 منبع:ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا