تانک چوبی، حیله جدید داعش در مقابل ارتش عراق

با پیشروی نیروهای ما در موصل داعش از تانک‌ها و خودروهای زرهی چوبی استفاده می‌کند تا جنگنده‌هایی را که در عملیات شرکت دارند گمراه کند.

موبنا – گروه تروریستی داعش با هدف گمراه کردن جنگنده‌های ارتش عراق و ائتلاف آمریکا در عملیات آزادی شهر موصل، به تانک‌های چوبی و مجسمه‌های ریش‌دار که شبیه اعضای این گروه هستند، متوسل شده است.

به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ارتش عراق هفته گذشته به چند مورد از این تانک‌ها و مجسمه‌ها در پایگاه آموزشی در شمال موصل دست یافت. این تانک‌ها و مجسمه‌ها از نزدیک بیشتر شبیه اسباب بازی و عروسک هستند اما از دور مثل تانک‌های واقعی به نظر می‌رسند.

یکی از نظامیان عراقی می‌گوید: با پیشروی نیروهای ما در موصل داعش از تانک‌ها و خودروهای زرهی چوبی استفاده می‌کند تا جنگنده‌هایی را که در عملیات شرکت دارند گمراه کند.

جان دوریان، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا در بغداد گفت: ائتلاف چنین تانک‌ها و خودروهایی را رصد کرده است. داعش با حیله‌گری و به صورت تاکتیکی از این تانک‌ها استفاده می‌کند اما این مسئله نگران کننده نیست و مثل دیگر اقدامات داعش از جمله به آتش کشیدن کارخانه گوگرد یا چاه‌های نفت در جنوب موصل است.

نیروهای ارتش عراق در راستای نبرد نهایی برای آزادی آخرین مقر داعش در عراق به پیشروی بسیار خوبی در شهر موصل دست یافته‌اند. نیروهای پلیس فدرال عراق تمامی محور جنوبی موصل را آزاد کردند و ارتش عراق وارد درگیری‌هایی با داعش در خیابان‌های موصل شده است.

 منبع:ایسنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا