برای درمان آنفلوآنزا آب پیاز بخورید

متخصص طب سنتی گفت: با استفاده از پیاز و ریز کردن آن در آب جوش، می‌توان آنفلوانزای همراه با تب را درمان کرد.

موبنا – علی رحیمی‌خواه با اشاره به آغاز فصل سرما و شیوع بیماری سرماخوردگی، عنوان کرد: بهترین روش پیشگیری و درمان این بیماری مخلوط کردن آب پرتقال‌، نارنج، لیمو و عسل و استفاده از آن است که این مخلوط ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: استفاده از بخار اوکالیپتوس برای ضد عفونی فضاهای بسته نیز در کمتر شدن سرماخوردگی تاثیر زیادی دارد و می‌تواند فضاهای آلوده را ضد عفونی کند.

این متخصص طب سنتی با اعلام اینکه استفاده از آب پیاز برای کودکان و بزرگسالان موجب پایین آوردن تب در آنان می‌شود، تصریح کرد: افراد می‌توانند پیاز را ریز کنند و آن را در آب جوش بریزند و پس از اینکه آب ولرم شد می‌توانند از آن استفاده کنند. این معجون تب را پایین‌ آورده و یکی از درمان‌های مفید برای آنفلوانزا است. همچنین استفاده ناشتا از آبلیمو، عسل و آب جوش نقش زیادی در پیشگیری از سرماخوردگی دارد.

رحیمی‌خواه خاطرنشان کرد: در فصل زمستان از شلغم استفاده کرده و کودکان را به خوردن پیاز تازه برای پیشگیری از سرماخوردگی عادت دهند. زیرا این دو گیاه تاثیر بسیار زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

وی با بیان اینکه برخی از سرماخوردگی‌ها در این فصل ویروسی هستند و موجب ایجاد تبخال در افراد می‌شوند، عنوان کرد: بهترین راه برای درمان تبخال فریز کردن آن با یخ است؛ زیرا این اقدام تاثیر زیادی در درمان تبخال دارد.

 منبع: ایسنا

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا