عامل گروگانگیری شهر ملاثانی خوزستان دستگیر شد

عامل گروگانگیری عصر جمعه در شهر ملاثاتی که اقدام به گروگانگیری هفت نفر کرده بود دقایقی پیش توسط ماموران انتظامی استان خوزستان در اهواز دستگیر شد.

موبنا – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خوزستان روز دوشنبه اظهار کرد: با تدابیر فرماندهی انتظامی استان و بر اساس یک کار فنی اطلاعاتی و با توجه به رصد فرد گروگانگیر از جمعه شب تا کنون ماموران انتظامی استان موفق شدند وی را در مکانی که در اهواز مخفی شده بود دستگیر کنند.

سرهنگ علی قاسم پور گفت: فرد گروگانگیر که جوانی در حدود ۲۴ ساله است به مواد مخدر اعتیاد دارد و در هنگام گروگانگیری احتمالا از ماده روانگردان استفاده کرده بود.

وی اظهار کرد: فرد گروگانگیر در هنگام گروگانگیری هیچگونه خواسته مشخصی نداشت و در پنج ساعت گروگانگیری فقط به ایجاد رعب و وحشت در بین افراد گروگان و نیز مردم شهر ملاثانی مبادرت کرد.

وی گفت: فرد گروگانگیر قبل از رسیدن ماموران انتظامی دو نفر از گروگانها را زخمی کرده بود اما زخم آنان سطحی بود و بلا فاصله پس از آزادی درمان شدند.

قاسم پور اضافه کرد: با توجه به طولانی شدن مدت گروگانگیری ، مسدود شدن جاده اصلی اهواز- شوشتر و ایجاد ترافیک طولانی و تجمع مردم در اطراف محل گروگانگیری فرماندهی انتظامی استان با درایت و هوشمندی و بخاطر حفظ جان گروگانها و نیز مردمی که در منطقه حضور داشتند اجازه درگیری با فرد گروگانگیر را نداد و موافقت کرد که با رعایت نکات اطلاعاتی و انتظامی وی از منطقه خارج شود.

وی گفت: به همین دلیل یک دستگاه خودرو پژو به همراه دو نفر در اختیار وی قرار داده شد تا از منطقه فرار کند اما وی در رصد اطلاعاتی ماموران انتظامی استان قرار داشت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اعلام کرد: فرد دستگیر شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارشناسان قضائی و انتظامی قرار گرفت.

فردی به نام ی. م. ساعت ۱۸:۳۰ جمعه گذشته با متوقف کردن یک دستگاه اتوبوس مسافر کش در شهر ملاثانی راننده اتوبوس و ۶ مسافر آن شامل سه زن سه مرد و یک دختر بچه را به گروگان گرفت.

این فرد که گفته می شود از مواد روانگردان استفاده کرده بود حدود ۵ ساعت گروگانهای خود را آزاد نکرد و در نهایت درخواست کرد یک دستگاه پژو در اختیارش قرار دهند تا از منطقه فرار کند.

وی چندین بار اقدام به تیر اندازی هوائی با سلاح جنگی در اختیارش کرد که موجب ترس و وحشت اهالی ملاثانی و افراد حاضر در محل شد.

این گروگانگیری در مقابل ساختمان دادگستری ملاثانی رخ داد که بلافاصله ماموران انتظامی شهرستان ‘باوی’ اطراف اتوبوس را محاصره کرده و رایزنی با وی برای پایان دادن به این گروگان گیری را آغاز کردند.

ملاثانی مرکز شهرستان تازه تاسیس ‘باوی’ در ۳۵ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

 منبع: ایرنا 

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا